تأکید باقری بر ارتقای سطح همکاری‌های ایران و بلغارستان

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با معاون وزیر خارجه بلغارستان بر ارتقای سطح همکاری‌های تخصصی بین ایران و بلغارستان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تأکید باقری بر ارتقای سطح همکاری‌های ایران و بلغارستان

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن دیدار با ولیسلاوا پترووا، معاون وزیر امور خارجه بلغارستان و هیأت همراه با تاکید بر اراده دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینۀ توسعه بیشتر مناسبات با بلغارستان به ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت، اظهار کرد: هرگونه مشکل یا مانع در این خصوص باید با تلاش متقابل هر دو کشور و به خصوص با پیگیری وزارتخانه‌های امور خارجه بر طرف شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به جایگاه سنتی مناسبات و سابقه همکاری‌های دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران متناسب با امکانات و ظرفیت‌های موجود و نیز پذیرش سرمایه‌گذاری آن کشور در ایران برای ارتقاء سطح همکاری‌های تخصصی را مورد تاکید قرار داد.

طرفین در این دیدار ضمن مرور تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم رایزنی مستمر و تبادل تجربیات متقابل در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل و پیامدهای ناشی از پذیرش مهاجران و پناهندگان تأکید کردند.

ولیسلاوا پترووا نیز در این دیدار با اشاره به پیشینۀ ۱۲۵ ساله روابط دیپلماتیک ایران و بلغارستان، عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را فراهم آورنده زمینه‌های بیشتر برای همکاری دو کشور افزون بر روابط دوجانبه دانست و بر اهمیت برقراری پرواز مستقیم میان صوفیه و تهران به عنوان تسهیل‌کننده ارتباطات مردمی، تجاری و کلان روابط فیمابین تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان با ابراز خرسندی از سفر به کشوری با سابقه تمدنی و فرهنگی هم‌چون ایران آمادگی کشورش را برای برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در نیمه دوم سال جاری در تهران اعلام کرد و بر حوزه‌های فرهنگ، ورزش و جوانان به عنوان زیرساخت روابط دیرینه دو کشور که می‌توانند هم‌چنان به توسعه بیشتر مناسبات دیپلماتیک و دیگر زمینه‌های روابط مساعدت کنند، تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار