مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

تقویت سالن‌های سوگواری در بهشت زهرا(س)

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س) ‌گفت که برای کاهش مشکلات خانواده‌های عزادار و کاهش تجمع مراسم، سالن‌های سوگواری تقویت می‌شود. 

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت سالن‌های سوگواری در بهشت زهرا(س)

سعید غضنفری در گفت‌وگو با پانا درخصوص برخی مشکلات در قطعات جدید بهشت حضرت زهرا(س) که در زمان دفن همزمان چند متوفی پیش می‌آید، گفت: «این موضوع به گذشته برمی‌گردد. این قطعات در گذشته طراحی و ساخته شده است و ما نمی‌توانیم اکنون تغییری ایجاد کنیم.»

وی افزود: «میانگین دفن در قطعات روز، حدود 30 فوتی است که برای جلوگیری از تجمع مردم در یک نقطه دفن، ما محل دفن را در 6 نقطه مختلف قطعه برنامه‌ریزی کردیم تا مانع از تجمع مراسمات شویم.»

مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س) ادامه داد: «در عین حال ما تلاش کردیم برای کاهش مشکلات خانواده‌های عزادار و کاهش تجمع مراسم، سالن‌های سوگواری را تقویت کنیم. با تقویت این سالن‌ها برگزاری مراسم سوگواری در قطعات کاسته می‌شود و مشکلات ناشی از برگزاری چند مراسم همزمان نیز به تبع آن کاهش می‌یابد.»

عضنفری در ادامه گفت: «در گذشته روی قبور آماده شده برای دفن، باز بود که این خودش باعث بروز مشکلاتی برای خانواده‌های سوگوار می‌شد اما اکنون روی همه قبور پوشیده شده و سطح قطعات روز دفن، آن انباشت خاک را ندارد. این امر برای رفاه عمومی و به منظور تسهیل در رفت و آمدها و منظر عمومی در اولین فرصت با بتون‌ریزی انجام شده است.»

وی گفت: «با وجود این اقدامات، باید دو نکته را هم در نظر گرفت؛ تعداد قطعات روز دفن در بهشت حضرت زهرا(س) به دلیل محدودیت مکان، محدود است و ما نهایتا دو قطعه روز دفن داریم. از سوی دیگر مراسم‌های متوفیان روزانه پایتخت آمار قابل توجهی است که این موارد باید لحاظ شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار