یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با پانا؛

سفر آیت‌ الله رئیسی به مسقط ظرفیت‌های وسیع همکاری ایران و عمان را فعال می‌کند

تهران (پانا) - یک کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد با بیان اینکه روابط ایران و عمان یکی از درخشان‌ترین روابط است گفت ظرفیت‌های زیادی هستند که بین دو کشور قابلیت فعال شدن دارند و با توافقاتی که در این سفر صورت خواهد گرفت، می‌توانند فعال شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
سفر آیت‌ الله رئیسی به مسقط ظرفیت‌های وسیع همکاری ایران و عمان را فعال می‌کند

حسین رویوران در گفت‌وگو با پانا درباره سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عمان اظهار داشت: «‌سفر آقای رئیسی در چارچوب راهبردی که تعریف کرده‌اند و آن هم گسترش ارتباطات با همسایگان منطقه‌ای ایران است، صورت گرفت. عمان یکی از این همسایه‌هاست و سابقه روابط ایران و عمان یکی از درخشان‌‌ترین روابطی است که مبتنی بر همکاری و تفاهم و مبتنی بر یک نوع درک متقابل است.»

وی تصریح کرد: «به اعتقاد من ظرفیت‌های زیادی هستند که بین دو کشور قابلیت فعال شدن دارند و با توافقاتی که در این سفر صورت خواهد گرفت، می‌توانند فعال شوند.»

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: «ایران و عمان هم در خلیج فارس و هم در دریای عرب در کنار هم قرار دارند و زمینه‌های همکاری در سطوح مختلف بسیار گسترده است.»

رویوران افزود: «‌ایران و عمان در ارتباط با حل بحران در یمن یک نوع هم‌فکری و هماهنگی دارند و این مساله نیز می‌‌تواند زمینه‌های همکاری‌های منطقه‌‌ای را بین دو طرف گسترش دهد.»

رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و در راس هیاتی بلندپایه، صبح امروز تهران را به مقصد مسقط ترک کرد. آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز دوشنبه با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.

استقبال رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به این کشور است.

در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هفته گذشته هیاتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران به این کشور سفر کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار