هوای خشک چه مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند؟

تهران (پانا) - ایجاد رطوبت در خانه یک امر بسیار مهم به شمار می‌رود. قرار گرفتن در هوای خشک ممکن است مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هوای خشک چه مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند؟

برخی از مشکلاتی که هوای خشک پدید می‌آورد عبارت است از: افزایش ابتلا به آنفولانزا، سرماخوردگی شدید، خشک شدن پوست بدن، افزایش الکتریسیته ساکن، خشک شدن چشم‌ها، تشدید سینوزیت، سر دردهای سینوسی و …

اما جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین فواید هوای مرطوب در خانه مخصوصاً در روزهای بسیار سخت و آلوده زمستانی، دور ماندن از بیماری‌هایی است که منشأ آن‌ها آلودگی هوا است. وجود هوای مرطوب در خانه باعث می‌شود ضمن تنفس راحت، دیگر لباس‌های زمستانی شما اثر الکتریسیته ساکن خود را از دست بدهد و شما به راحتی لباس‌های زمستانی خود را تن کنید. اگر جزو افرادی هستید که هرگاه در زمستان دست به وسایل می‌زنید، بدنتان برق دارد، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل ایجاد رطوبت در خانه است.

منظور از رطوبت میزان بخار آب موجود در هوا است، که به طور ایدئال باید رطوبت نسبی هوای منزل را به ۴۵ درصد برسانید، تا هوای خانه کاملاً مطلوب شود. البته دقت داشته باشید، میزان رطوبت به هیچ عنوان نباید از ۵۰ درصد بیشتر شود و رطوبت کمتر از ۳۰ درصد، هوای خانه را به یک هوای بسیار خشک تبدیل می‌کند. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله راه‌کارهایی برای ایجاد رطوبت در خانه را به شما آموزش دهیم.

اگر تصور می‌کنید که برای ایجاد رطوبت در خانه فقط به یک دستگاه بخور سرد یا گرم نیاز دارید، این مطلب را بخوانید تا شما را با روش‎های بسیار ساده‌تر این کار آشنا کنیم.

راه‌کارهایی برای ایجاد رطوبت در خانه بدون دستگاه‌های مرطوب کننده هوا

شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های مرطوب کننده هوا به سرعت و به آسانی میزان رطوبت هوای منزل خود را تنظیم و تولید بخار کنید. اما استفاده از این نوع دستگاه‌ها قطعاً ملزم به استفاده بیشتر از حامل‌های انرژی و برق است. خشک شدن هوای منزل باعث بروز آلودگی در منزل شما می‌شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید از دستگاه بخور سرد یا مرطوب کننده هوا برای ایجاد رطوبت در خانه استفاده کنید، این روش‌ها را به کار ببندید.

استفاده از رخت آویز در منزل راهکاری برای ایجاد رطوبت در خانه

زمانی‌که لباس‌ها در حال خشک شدن هستند، رطوبتی را از خود آزاد می‌کنند که این رطوبت باعث جلوگیری از خشک شدن هوای منزل می‌شود.

در فصل‌های سرد و خشک توصیه می‌شود، لباس‌های خود را با استفاده از رخت‌آویز و با گرمای موجود در منزل خود خشک کنید.

استفاده از این روش برای خشک کردن لباس ممکن است به زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشد، اما شما می‌توانید به راحتی و بدون هزینه اضافی از فواید هوای مرطوب در خانه خود استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار