ویس‌کرمی:

زمینه برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ فراهم نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه زمینه برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ فراهم نیست، گفت معتقدیم این مصوبه باید با اعمال اصلاحاتی از جانب کمیسیون آموزش مجلس برای سال‌های آتی در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۸۰۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
زمینه برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ فراهم نیست

به گزارش خانه ملت، مهرداد ویس‌کرمی درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲، اظهار کرد: در دولت گذشته مقرر شد با توجه به این پیش فرض که قبولی‌‎های کنکور سراسری بین دهک‌های مختلف عادلانه تقسیم نشده و رتبه‌های برتر بیشتر به داوطلبانی اختصاص دارد که از وضعیت مالی بهتری برخوردارند، باید تغییراتی در نحوه برگزاری کنکور و نحوه قبولی داوطلبان اعمال شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر مبنای همین پیش فرض، جلساتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر نحوه برگزاری آزمون سراسری برگزار شد اما معتقدم به دلیل اتمام دوره کاری دولت دوازدهم طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی با عجله و با فشار رئیس جمهوری وقت تصویب شد.

وی افزود: با تصویب طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین تغییر اساسی از جمله افزایش چشمگیر تأثیر معدل در کنکور، حذف برخی دروس عمومی و امکان شرکت چندین باره داوطلب در آزمون فراهم می‌شود که اجرای همه این موارد نیاز به فراهم بودن زیرساخت‌هایی در آموزش و پرورش و سازمان سنجش دارد.

ویس کرمی اضافه کرد: معتقدم آموزش و پرورش برای اجرای این مصوبه در سال 1402 به هیچ عنوان آمادگی لازم را ندارد و قطعا در این مسیر با چالش‌‎های جدی مواجه می‌شود؛ بنابراین همانطور که سازمان سنجش ابراز کرده برای سال 1402 آمادگی اجرای طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد و اجرای این مصوبه حداقل باید به سال‌های آتی موکول شود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: افزون بر آماده نبودن زیرساخت‌ها برای اجرای طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی، این طرح نیز دارای تناقضات و ایرداتی است که باید با نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: بر اساس شنیده‌ها رئیس جمهور نیز ایرادات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را قبول دارند و نسبت به این مصوبه دستور بررسی کارشناسی داده اند. بنابراین به نظر می‌‎رسد این مصوبه به هیچ عنوان برای سال 1402 نباید برای اجرا ابلاغ شود کما اینکه تاکنون نیز ابلاغ نشده است و همچنین در شورای سنجش و پذیرش دانشجو نیز مطرح شد که پیشنهادات اصلاحی و جایگزینی به رئیس جمهور ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نمایندگان مجلس با 270 امضا و کمیسیون آموزش مجلس به صورت جداگانه، خطاب به رئیس جمهور خواستار مسکوت ماندن طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور 1402 شدند تا این مصوبه حداقل برای کنکور 1402 اجرا نشود و در ادامه با مشورت کمیسیون آموزش اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار