سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد:

مهمترین گام دولت، حفظ کرامت فرهنگیان و اجرای لایحه رتبه‌بندی بود

هرمزگان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد عنوان کرد انتخاب مدرسه بعنوان پایگاه اصلی جمع‌آوری داده‌ها، اعتماد به معلمین و استفاده از ظرفیت تمامی فرهنگیان در تدوین مفاد لایحه رتبه‌بندی، یکی از رویکردهای جدی و مهم‌ترین گام دولت در حفظ کرامت و ارتقاءجایگاه معلمین است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین گام دولت، حفظ کرامت فرهنگیان و اجرای لایحه رتبه‌بندی بود

محمد جباری، در همایش راهبران آموزشی و پرورشی و مدیران مدارس شهرستان بشاگرد با موضوع تبیین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان پس از گذشت سه دهه و گذر از فراز و نشیب فراوان در دولت‌های مختلف، با همت دولت سیزدهم به ایستگاه پایانی رسیده و با عزم جدی دولت، ماراتن چند ساله رتبه بندی به مرحله اجرا نزدیک شده است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد با اشاره به راهکار ۲/۱۰ سند تحول بنیادین مبنی بر «استقرار نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تعیین ملاک‌های ارزیابی و ارتقای مرتبه (نظام رتبه‌بندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه، ارتقا شغلی در آنان بر اساس نظام معیار ‏اسلامی.‎» مهم ترین اهداف طرح رتبه بندی معلمان را افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان عنوان کرد.

جباری انتخاب مدرسه بعنوان پایگاه اصلی جمع آوری داده ها و اعتماد به معلمان در لایحه رتبه بندی را یکی از رویکردهای جدی و مهم ترین گام موثر دولت انقلابی در حفظ کرامت و ارتقاء جایگاه معلمین دانست.

این مقام مسئول در ادامه به تشریح بند به بند آئین‌نامه رتبه بندی معلمان پرداخت و تصریح کرد: این آیین نامه برای اجرا نوشته نشده بلکه هنوز پیش‌نویس و پیشنهادی است که در اختیار هیأت وزیران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری همایش تبیین لایحه، استفاده از ظرفیت تمامی فرهنگیان در تدوین مفاد نهایی لایحه است و این یکی از مهم ترین نقاط قوت دولت در اجرای رتبه‌بندی معلمان است.

محمد جباری در پایان با تاکید بر تشکیل جلسه تبیین لایحه در مدارس با حضور معلمین و اعضای شوراهای مربوطه از مدیران خواست نظرات و پیشنهادات خود را ظرف دو روز آینده به کارشناس امور اداری ارسال کنند.

شایان ذکر است این همایش بصورت زنده در بستر شبکه دانش آموزی شاد از طریق کانال پرورشی بشاگرد نیز پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار