با رعایت دستورالعمل ها، سلامت دانش‌آموزان تضمین می شود

رشت ( پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گیلان گفت: در آموزش حضوری فقط درس به دانش آموز نمی دهیم، در واقع انواع کلاس ها را برای آنها در نظر میگیریم.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
با رعایت دستورالعمل ها، سلامت دانش‌آموزان تضمین می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در حاشیه نشست خبری با رسانه ها و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گیلان، خاطر نشان کرد: ما جلسات متعددی با مدیران ادارات داشتیم و به همین نحو هم مدیران ادارات این جلسات را با مدیران مدارس برگزار کردند. طبق این سیاست، ما سلامت دانش‌آموزان را با هیچ چیز عوض نمی کنیم و خط قرمز ما است.
وی در ادامه با بیان اینکه ما معتقد هستیم با رعایت دستورالعمل ها هم سلامت دانش‌آموزان تضمین می شود و هم از منافع آموزش حضوری برخوردار باشیم، افزود: برای برطرف کردن نگرانی اولیا جلسات متعددی داشتیم، توضیحات و توجیهات بسیاری صورت گرفته است و دست مدیران مدارس را باز گذاشتیم برای هرگونه تدبیری که بتواند با رعایت اصل حضوری بودن مدرسه، این نگرانی‌ها را برطرف کنند. همچنین گفتیم از فضاهای عمومی مدرسه و نمازخانه استفاده شود و برای اینکه تراکم اتفاق نیفتد. خوشبختانه نوسازی مدارسی را که در طول سالهای گذشته به ما تحویل داده است، مدارس جاداری هستند و ما می‌توانیم با اضافه کردن میز و نیمکت یا صندلی ارزان، این نگرانی را حتی برای کلاس‌های ۴۰ نفره برطرف کنیم.
فائزی در ادامه به استانداردهای لازم در مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در جلسه‌شورای آموزش و پرورش هم که بودیم،

استاندار گیلان در جلسه با فرمانداران تصریح کردند؛ که اگر یک فضایی داخل شهرستان وجود دارد و این فضاها می‌تواند مورد استفاده قرار ‌گیرد که نگرانی‌های اولیا برطرف شود، به طور موقت در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که ما بتوانیم این نگرانی را کم کنیم و دانش‌آموزان ما در فضای ایمنی از مزایای آموزش حضوری استفاده بکنند. همچنین نگرانی‌های متعددی داشتیم و در شرایط آموزش غیرحضوری که این نگرانی‌ها بسیار جدی بود؛ از فعالیت‌های کم، وضعیت پرخاشگری ها، پایین آمدن سطح مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان تا بالا رفتن وزن دانش‌آموزان از آسیب های آموزش غیر حضوری بود.

وی همچنین افزود: ما در آموزش حضوری، فقط درس به دانش آموز نمی دهیم، در واقع انواع کلاس ها را برای آنها در نظر میگیریم. بازی بچه ها یک نوع کلاس است و رفتنشون در طبیعت یک نوع کلاس و ما همه اینها را با هم می بینیم.انشالله با کمک اولیا، همه تلاش خودمان را داریم می‌کنیم که نگرانی ها به حداقل برسد تا دانش آموزان این مزایا را از دست ندهند .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش در ادامه به بازدید های مکرر ناظرین در سطح مدارس استان اشاره کرد و عنوان کرد: خوشبختانه همین جا اعلام می‌کنم که ما هیچ مدرسه ای نداریم که بازدید نشده باشند. این بازدید ها فقط از طرف اداره کل نیست، بلکه ادارات شهرستانها هم فعال هستند و تیم های متعددی دارند و طبق گزارشات ارسال شده، همه مدارس حداقل یک بار بازدید را در هفته اول شدند. همچنین در این بازدید ها نگرانی ها دیده شده است، برای رفع آنها اقداماتی صورت گرفته است که هر چه جلوتر برویم هم از نگرانی اولیا کاسته می شود و مشکلات مدارس نیز کمتر می شود. با توجه به هوای خوب نیز یک معلم می تواند دانش‌آموز را در طبیعت، البته با رعایت همه جنبه‌هایی که به سلامت دانش آموزان بر می‌گردد، درسش را در طبیعت تدریس نماید و دانش آموز با طبیعت دوست شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار