فرهنگ مطالعه در بستر فضای مجازی در استان اردبیل نهادینه شده است

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل اعلام کرد با وجود جولان کرونا در ۲ سال اخیر برنامه‌های ترغیبی فرهنگ مطالعه در بستر فضای مجازی در این استان تقویت شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ مطالعه در بستر فضای مجازی در استان اردبیل نهادینه شده است

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در آئین تجلیل از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال اظهار کرد: میانگین شاخص‌های مطالعه در این استان برای هر ۲۵ هزار نفر ساکن این استان ۱.۵۹ باب کتابخانه و به ازای هر ۱۰۰نفر ساکن این استان ۲.۳۶ مترمربع فضای مطالعاتی است.

وی افزود: از هر ۱۰۰ نفری که در این استان زندگی می‌کنند ۲.۳۷ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بوده و برای هر ۱۰۰ شهروند این استان ۷۸.۶۷ جلد کتاب در مخزن کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: شاخص‌های مربوط به سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب در خلخال بالاتر از شاخص استانی بوده و از مجموع چهار شاخص اصلی تعریف شده برای مطالعه کتاب از جمله تعداد کتابخانه ، متراژ ، اعضا و منابع کتاب ، میانگین شاخص‌های موجود در شهرستان خلخال در سه شاخص از میانگین شاخص‌های استانی بالاتر است.

فاطمه محمدی ،مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این آئین گفت: امسال هزار و ۵۳۳ برنامه فرهنگی مرتبط با مطالعه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اجرا شده است.

وی اظهارکرد: برنامه‌های اجرا شده در زمینه‌های مختلف از جمله تجلیل از نویسندگان، شعرا، مشارکت در اجرای جشنواره تئاتر ، برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه ، بسیج ، هنرمندان ، آموزش و پرورش ، معرفی انجمن‌های شعر و ادب ، خاطره‌گویی ، دل نوشته‌ها ، محفل ادبی و معرفی کتابداران کتابخوانان برتر در بستر فضای مجازی است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال بیان کرد: با هدف به روزرسانی کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هفت هزار و ۷۴۲ جلد کتاب جدید از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی تامین و هزار و ۵۱۹ جلد کتاب نیز از سوی خیرین کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

محمدی افزود: سه هزار و ۵۴۸ نفر عضو فعال هشت باب کتابخانه‌های عمومی موجود این شهرستان با موجودی ۱۰۶ هزار و ۵۹۲ جلد کتاب هستند و امسال ۲۰ هزار و ۷۴۹ جلد کتاب از این کتابخانه‌ها به امانت رفته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی خلخال ۱۳ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا ، ۱۴۷ نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، ۶۲۹ نفر کارشناسی ، ۱۰۶ نفر کاردانی ،هزار و ۶۵۹ نفر دارای مدرک دیپلم ، هزار و ۱۰۰ نفر ابتدایی ،۲۳۵ نفر کودک زیر ابتدایی و همچنین ۱۹ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند گ.

مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: از مجموع دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز ۲۳۷ کودک زیر تحصیلات ابتدایی، هزار و ۱۲۴ نفر ابتدایی و هزار و ۶۰۲ نفر نیز دانش‌آموز دوره متوسطه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار