مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش برترین دستگاه در زمینه حفظ قرآن کریم است

تهران (پانا) - جلسه برنامه پایش حفظ قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف این وزارت خانه در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش برترین دستگاه در زمینه حفظ قرآن کریم است

در این جلسه میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن عرض تبریک سالروز ولادت حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر گفت: شورایی در کشور به منظور حفظ و گسترش فرهنگ قرآنی حدود ۱۰ سال قبل تشکیل شده است که کمیسیون های سه گانه داشت که اکنون به کمیسیون های پنجگانه تبدیل شده است که وزارت آموزش و پرورش نیز یکی از آن کمیسیون ها است.

وی ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی اسناد مختلفی را منتشر کرده است که یکی از آن اسناد مشخص می کند آموزش و پرورش اجرا کننده سند توسعه آموزش عمومی قرآن کریم است.

باقری افزود: در این سند توسعه آموزش عمومی قرآن کریم ذکر شده است زیرا عموم مردم را شامل می شود و فقط مختص دانش آموزان و یا فرهنگیان نیست متولی این امر هم آموزش و پرورش است.

وی گفت: اما پس از بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ سند جدیدی به نام سند راهبری حفظ قرآن کریم منتشر شد در آن سند مشخص شده است که باید ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم در کشور تربیت شود که از همان ابتدا آموزش و پرورش وارد عمل شد و در آن زمان سه و نیم میلیون نفر در سامانه برای این امر ثبت‌نام کردند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بعد از اجرای این سند دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به جز دستگاه‌های نظامی و انتظامی آمارهای خود در زمینه حفظ قرآن کریم را ارائه کردند که در این میان بیش از ۹۳۷ هزار نفر دانش‌آموز و فرهنگی در این گروه قرار داشتند.

وی افزود: ۱۵اقدام برای حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش باید انجام شود که چهار اقدام مختص معاونت پرورشی و فرهنگی است و مابقی را بقیه بخش ها و حوزه ها باید پیگیری کنند.

باقری ادامه داد: اکنون در ده سالگی این اتفاق قرار است گزارشی محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه شود که با پایش های دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد گرفت و این جلسه نیز برای پایش ابتدایی این امر در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است تا از انجام برنامه ها و اقدامات در آموزش و پرورش به منظور ارائه به ایشان مطلع شویم.

در ادامه جلسه نمایندگان حوزه های مختلف آموزش و پرورش به بیان عملکرد حوزه خود در زمینه حفظ قرآن کریم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار