حقوق سربازان متاهل ۵ میلیون تومان شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی از افزایش حقوق سربازان در بودجه سال آینده و اصلاح قانون سربازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حقوق سربازان متاهل ۵ میلیون تومان شد

به گزارش خانه ملت، شهریار حیدری درباره جزییات افزایش حقوق سربازان در سال آینده گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق سربازان از سال آینده افزایش خواهد یافت و این افزایش بر مبنای وضعیت تاهل و منطقه ارائه خدمت آن‌ها صورت می‌پذیرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس یازدهم افزود: حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی حداقل ۶۰ درصد، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل ۷۵ درصد و حقوق سربازان متاهل ۹۰ درصد و همچنین حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین خواهد شد که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: براساس تصویب حداقل حقوق سربازان در سال آتی به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید و همچنین سربازان متاهل ۵ میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.

حیدری در مورد اصلاح قانون سربازی بیان کرد: قانون اصلاح سربازی در قالب یک لایحه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب شده است و به زودی به صحن خواهد آمد و بیشتر شامل مشمولان غایبی می‌شود که سن اعزام به خدمت آن‌ها سپری شده و یا بیش از ۲۰ سال است که در خارج از کشور سکونت دارند. این گروه از مشمولان با تعیین و مشخص کردن راه حل‌هایی می‌توانند خرید خدمت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این لایحه اصلاح قانون سربازی مسیری برای خدمت دانش‌آموختگان دکتری مشخص شده که از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند. این افراد به‌ جای اعزام به خدمت سربازی می‌توانند طرح پسادکتری را بگذرانند، در صورتی که این طرح به تایید ستاد کل نیروهای مسلح برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار