نوری: روابط عمومی را نمی‌توان به شیوه‌های سنتی پیش برد

روابط عمومی‌ها باید اطلاعات را شفاف به مردم اطلاع دهند/در فصل ۸ سند تحول، دستگاه‌ها به ویژه رسانه ملی موظف به همکاری با نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت استفاده از روابط عمومی به عنوان یک فن، دانش و قلمرو اخلاقی تاکید کرد و گفت روابط عمومی را نمی‌توان به شیوه‌های سنتی پیش برد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نوری: روابط عمومی را نمی‌توان به شیوه‌های سنتی پیش برد

یوسف نوری در نخستین گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی حوزه ستادی، استانی، سازمان‌ها و مراکز وابسته آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی که در محل اردوگاه فرهنگی-هنری شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا در آستانه ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بی تردید انسان یک موجود اجتماعی است و این اجتماعی بودن ناشی از ارتباطات است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آیه ای از قرآن ادامه داد: انسان‌ها شاکله فطری و اکتسابی دارند؛ شکل گیری شخصیت انسان ها نیز بر اساس این شاکله‌ها است؛ لذا متخصصان تعلیم و تربیت اصرار به بازگشایی مدارس دارند زیرا شاکله انسان و دانش‌آموز در مدارس شکل می‌گیرد.

نوری با اشاره به این که جلوه مهم روابط انسانی چگونگی ارتباط و روابط عمومی است، بیان کرد: با بررسی دین اسلام، عمق نگاه به انسان و روابط عمومی مشخص می‌شود. روابط عمومی حلقه‌هایی دارد که باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در فصل ۸ سند تحول بنیادین نیز وظایف روابط عمومی مشخص شده است؛ روابط عمومی‌ها باید اطلاعات را شفاف به مردم اطلاع دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدگاه امام علی (ع) درباره موضوع روابط عمومی و ارتباطات تصریح کرد: ضروری است از روابط عمومی به عنوان یک فن، دانش و قلمرو مهم اخلاقی استفاده کرد. روابط عمومی باید مسائل را درست و در عین حال زیبا ترویج کند.

نوری استفاده از تکنیک و تاکتیک مطلوب را از ویژگی‌های روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی یک دانش است که لازم است یک فلسفه مشخص داشته باشد.

وی ضمن توصیه برای خواندن کتاب روابط عمومی و ارزش‌ها، نوشته آیت‌الله اعرافی، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین ۸ فصل، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار دارد. در فصل ۸ این سند تمام دستگاه‌ها به ویژه رسانه ملی موظف به همکاری با نظام تعلیم و تربیت در راستای تحقق اهداف شده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارکان فرایند تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین ذکر شده است، تاکید کرد: معلم نقش بی بدیلی در نظام تعلیم و تربیت دارد اما فعالیت او باید با همکاری خانواده، حکومت، نهادهای غیردولتی و رسانه باشد.

نوری با تاکید بر شکل گیری مفهوم جامع شبکه ای افزود: مفهوم جامعه شبکه ای برحضور همه افراد در همه جا دلالت می کند، همچنین باید از مفهوم رسانه ای شدن مراقبت کرد‌.

وی با تاکید بر حفظ مرجعیت معلم با آموزش‌های به‌روز اظهار کرد: تنطیم‌گری، تسهیل‌گری، نظارت و ارزیابی وظیفه یک معلم است و با داشتن الگوهای شبکه‌های یادگیری می‌توان این موضوع را هدایت کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حفظ ارزش‌های اخلاقی از سوی روابط عمومی مهم است. برترین‌های معلمان آنانی هستند که دانش تخصصی مقبول همراه با ارزش های اخلاقی را دارند دارند.

وی در پایان افزود: تلاش شود سند تحول بنیادین از طریق روش‌های امروزی گفتمان سازی و ترویج شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار