اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور؛ پیک ششم کرونا آغاز شد

تهران (پانا) - در پی بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور، پیک ششم کرونا با شیوع سویه اُمیکرون در کشور به طور رسمی آغاز شد و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا طی یک هفته سه برابر افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور؛ پیک ششم کرونا آغاز شد

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که عمده این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۶ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۱۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۳۲ هزار و ۳۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۶۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. یک هزار و ۲۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار واکسیناسیون کرونا

تاکنون ۶۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۵۶۶ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۲۰۳ نفر دُز دوم و ۱۵ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۷ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۸۶ دُز رسید.

بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور

با انتشار جدیدترین نقشه کرونایی ایران در هفته‌ای که گذشت، پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت. بر این اساس یک شهرستان قرمز، ۸ شهرستان نارنجی، ۱۱۴ شهرستان زرد و ۳۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفتند. شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت. علاوه‌ بر آن، شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. همچنین ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونا هستند. تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، کرمان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، بندرعباس و یزد مراکز استان‌هایی هستند که از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند.

آغاز واکسیناسیون گروه سنی زیر 12 سال

در هفته‌ای که گذشت، واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال آغاز شد و به گفته محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واکسیناسیون ۸ میلیون نفر از جمعیت زیر ۱۲ سال کشور خبر داد و گفت: در نوبت اول گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال واکسینه می‌شوند. محمد مهدی گویا گفت: تمام افراد ۹ تا ۱۲ سال کشور می توانند به همراه والدین خود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند. پس از انجام واکسیناسیون این گروه سنی، افراد گروه سنی پایین تر نیز فراخوان شده و واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

فوتی‌های اُمیکرون در کشور به 10 نفر رسید

با افزایش شیوع سویه اُمیکرون در کشور، تعداد ابتلا و موارد فوتی ناشی از این سویه نیز افزایش یافت و بنا به گفته محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع شمار فوتی سویه جدید کرونا در کشور را ۱۰ نفر اعلام کرد. محمد هاشمی گفت: با شناسایی ۲۹۷ مورد جدید در چهارم بهمن ماه، آخرین آمار موارد مثبت امیکرون به ۳۴۶۶ نفر و متاسفانه در این روز با ثبت یک مورد فوتی در البرز مجموع فوتی‌ها به عدد ۱۰ رسید. بیشترین موارد ابتلا در این روز نیز مربوط به ایلام با ۸۵، اصفهان ۵۳، ارومیه ۳۵ و گیلان با ۳۴ مورد مثبت بود.

ایران و فیروز در انتظار بچه‌دار شدن

ایران و فیروز دو یوزپلنگ ایرانی هستند که در هفته‌ای که سپری شد خبرساز شدند. امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت اگر سه‌شبانه روز تلاش یوزپلنگ نر و ماده (ایران و فیروز) برای انجام عمل لقاح موفقیت‌آمیز باشد، در اوایل اردیبهشت‌ماه باید منتظر تولد توله‌هایشان بود. وی گفت: ساعت ۷ صبح روز شنبه (۲ بهمن ماه) علائم استروس(فحلی) در یوز ماده پارک ملی توران مشاهده شد و طی این مدت دوربین‌های تحقیقاتی ۱۷ بار در ساعات مختلف شبانه روز، تلاش دو یوزپلنگ ماده و نر را برای انجام عمل لقاح ثبت کردند.

جدیدترین آمار فرزندخواندگی در کشور

سعید بابایی، مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در هفته‌ای که گذشت جدیدترین آمار فرزندخواندگی در کشور را اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان فرزندخواندگی در 10 ماه نخست در 5 استان تهران، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان و فارس بوده است. استان ایلام تنها استان بدون فرزندخواندگی در کشور است. به گفته وی، از آمار فرزندخواندگی امسال تعداد هزار و 192 خانواده بدون فرزند بوده‌اند و 52 خانواده دارای فرزند بوده‌اند. همچنین 12 دختر مجرد نیز بدون فرزند بوده‌اند. وی درباره آمار متقاضیان پشت نوبتی فرزندخواندگی نیز گفت:‌ هم‌اکنون حدود 26 هزار خانواده متقاضی پشت نوبت فرزندخواندگی هستند. البته سازمان بهزیستی فقط می‌تواند نسبت به واگذاری کودکانی که سلب حضانت شده‌اند، اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار