امام جمعه شیروان:

آموزش و پرورش با توجه به گستردگی، نیاز به حمایت و تقویت بیشتری دارد

شیروان (پانا) - امام جمعه شیروان عنوان کرد آموزش و پرورش با توجه به گستردگی، نیاز به حمایت و تقویت بیشتری دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با توجه به گستردگی، نیاز به حمایت و تقویت بیشتری دارد

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان با حضور جمعی از مسئولان در محل مجتمع آموزشی پروفسور مریم میرزاخانی شهر زیارت برگزار شد.

امام جمعه شهرستان شیروان در این جلسه با بیان اینکه، کار آموزش و پرورش در شهرستان شیروان، یک کار بسیار گسترده و قابل توجه است و نیاز به تقویت دارد گفت: مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان علاوه بر پیگیری مسائل آموزشی و پرورشی مدارس داخل شهر، با استقرار در روستاها و مشاهده مشکلات مدارس روستایی، در جهت رفع آن ها اقدام می‌کند که جای بسی سپاسگزاری است.

حجت الاسلام حسین تکمیلی افزود: عدالت آموزشی را اگر در همه مدارس پیگیری کنیم و همچنین در المپیادهای علمی هم در سطح استان موفق باشیم، کاری مطلوب و پسندیده محسوب می‌شود، اما بنده در جهت مسائل پرورشی در مدارس، یک مقدار نگران هستم چرا که اگر رشد پرورشی مدارس ما کامل نباشد، مانند پرنده دارای یک بال خواهد بود، بنابراین همه ما باید، حساسیت و عنایت خاصی نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آموزشی و پرورشی و زیرساخت‌های آن باید احصاء و در جلسات شورای آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز ارائه شود گفت: محیط‌های مدارس ما باید برای دانش آموزان جذاب باشد و مسائل آموزشی و پرورشی در آموزشگاه های ما، هر دو باید با هم رشد کنند، دانش آموزان، به عنوان یک امانت در اختیار ما قرار دارند، بنابراین همانطور که نگران جسم آنان هستیم، باید نگران فکر و اخلاق آن ها هم باشیم.

فرماندار شهرستان شیروان نیز گفت: ارائه مشکلات باید همراه با راهکارهای مناسب در جلسات مطرح شود.

علی ذوالفقاری افزود: موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان شیروان، از قدیم تاکنون زبانزد بوده و نسبت به گذشته هم، بیشتر شده است.

وی گفت: بیشتر خانواده ها و یک مقدار هم آموزش و پرورش اصل را، پرداختن به مسائل آموزشی دانش آموزان گذاشته اند که باید به مسائل پرورشی آنان هم بیشتر توجه کنند.

فرماندار شهرستان شیروان افزود: قبل از پرداختن به هرگونه ساخت و ساز، ابتدا باید طرح های نیمه تمام را تکمیل و پس از نیازسنجی، به دنبال اجرای طرح های جدید باشید و در این بخش می توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد و آنان را به سمت رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان سوق داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز با خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه گفت: شورای آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین مرجع تصمیم‌گیری در شهرستان محسوب می شود.

فرامرز شجاعی با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت ها انجام گرفته و در دست اقدام و همچنین موفقیت های کسب شده توسط آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: از ۷ مدال کشوری کسب شده در المپیادهای علمی سال گذشته توسط دانش آموزان شرکت کننده از کل استان خراسان شمالی، ۶ مدال متعلق به دانش آموزان شهرستان شیروان است و مرحله اول المپیاد های علمی امسال هم در حال برگزاری است که امیدواریم در سال آینده نیز، تکرار دریافت مدال ها را توسط دانش آموزان این شهرستان شاهد باشیم.

وی در ادامه در رابطه با افتتاح و پیگیری راه اندازی مراکز آموزشی و پرورشی شهرک گلیان، سایت عشایری دوین، خوابگاه دانش آموزی زیارت، مرکز مشاوره، پژوهشکده دانش آموزی، استخر شنای دانش آموزان و ... مطالبی را ارائه کرد و افزود: علت برگزاری این جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در این مکان (مجتمع آموزشی مریم میرزاخانی) این بود که مسئولان محترم از نزدیک کمبودهای این مرکز را مشاهده کنند و آموزش و پرورش را در جهت راه‌اندازی سریع این مکان مساعدت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان از تلاش های علی جدی نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تهیه و اهدای یکصد دستگاه لپ تاپ و پیگیری اهدای ۵۰ دستگاه دیگر به آموزش و پرورش و همچنین از همکاری های عین الله احمدی شهردار شیروان، فرهاد زراعتکار شهردار زیارت، محمد محمدزاده قانعی رئیس و سایر اعضای شوراهای اسلامی شهر های شیروان و زیارت و مدیران امور برق، گاز، آبفا و... در جهت تامین نیازمندی های آموزش و پرورش شهرستان شیروان تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین خواستار پذیرش مسئولیت های اجتماعی ادارات، بانک ها و موسسه های علمی و آموزشی شیروان در جهت احداث مدارس جدید در سطح شهرستان شد.

شجاعی در پایان از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در دهه فجر خبر داد و خواستار همکاری ادارات و نهادها در جهت اجرای این اجلاس در سطح شهرستان شد.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان نیز گفت: برای جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی، نیرویی در جهت تراز انقلاب اسلامی می خواهیم.

عباسعلی ریحانی در ادامه افزود: امروز در بین والدین، در رابطه با مسائل آموزشی و پرورشی فرزندان خود، دغدغه بسیار زیادی وجود دارد، به همین منظور، آموزش و پرورش باید مطابق سند تحول بنیادین تقویت شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان نیز گفت: عادی انگاری ها در شلوغی بازار، دورهمی ها و مراسم ها بسیار زیاد شده است و مردم باید هشدارهای لازم را در رابطه با مراقبت از بیماری کرونا و اُمیکرون جدی بگیرند.

معصومه هاشمی افزود: ما نگران شیوع بیماری سویه اُمیکرون در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم که در صورت عدم رعایت نکات لازم بهداشتی، محدودیت ها مجدد اعمال خواهند شد.

مهدی محمودی رئیس اداره امور اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز گفت: ۲۸ آموزشگاه اوقافی بالغ بر ۱۰ هکتار در اختیار آموزش و پرورش شهرستان شیروان قرار دارد.

احسان شکری نماینده حقوقی آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: ۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان شیروان در مدارس اوقافی تحصیل می کنند.

در ادامه، میزان افزایش تنخواه مدیران مدارس، نحوه تهیه و تامین تبلت و موبایل دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم، میزان مشارکت اداره ها و نهادها در برگزاری اجلاسیه سراسری نماز با محوریت آموزش و پرورش و تعیین تکلیف املاک اوقافی تحت اختیار آموزش و پرورش به عنوان دستور کار جلسه مورد بررسی و تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان قرار گرفت.

در پایان رضا علوی راد (دارای رتبه برتر کشوری در عملکرد بسیج فرهنگیان شیروان) به عنوان مدیر جدید کانون بسیج فرهنگیان شهرستان شیروان معرفی و از تلاش‌ها و خدمات ارزنده وحید توحید زاده تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار