ابهامات عجیب درباره کرونایی‌های استقلال؛ تست‌هایی که آرام آرام منفی می‌شوند

دو هفته نشده کرونا بار سفر از استقلال را بست

تهران (پانا) - پدیده این فصل لیگ برتر فوتبال ایران از منفی شدن تست کرونا خبر داد تا دومین بازیکن استقلال هم در فاصله کمتر از یک هفته کرونا را پشت سر بگذارد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ابهامات عجیب درباره کرونایی‌های استقلال؛ تست‌هایی که آرام آرام منفی می‌شوند

در حالی که دوشنبه هفته گذشته اعلام شد تست کرونا 17 بازیکن و تعدادی از اعضا کادر فنی باشگاه استقلال مثبت اعلام شده و به همین علت بازی این تیم مقابل پیکان در یک هشتم نهایی جام حذفی لغو و بازی با هوادار در هفته هفدهم لیگ برتر هم با تعویق 3 روزه روبرو شد، امروز اخبار جدیدی درباره اردوی کرونایی‌های این تیم منتشر شده که سوال‌هایی را ایجاد کرده است.

در ابتدا باید گفت که تا 22 دی هیچ بازیکنی از استقلال کرونا نداشته و این تیم پنجشنبه 23 دی در لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان به میدان رفته است. پرواز برگشت استقلالی‌ها هم همان روز بوده یعنی آنها با تست منفی سوار هواپیما شده‌اند. به عبارت دیگر ابتلای بازیکنان استقلال به کرونا در بهترین حالت 24 دی بوده و 6 روز بعد یعنی 30 دی تست کرونا اولین استقلالی منفی شده است.

تست‌هایی که آرام آرام منفی می‌شوند

صبح امروز روابط عمومی باشگاه استقلال اعلام کرد که کوین یامگا راهی سفر خارجی شده و به مرخصی رفته است. نکته جالب توجه درباره خبر منتشر شده توسط رسانه رسمی باشگاه استقلال این است که باشگاه استقلال تاکید کرده که روز جمعه تست کرونا این بازیکن منفی شده است، به عبارت واضح‌تر دوران قرنطنیه این بازیکن از دوشنبه تا شنبه یعنی تنها 5 روز بوده است و اینکه چطور پس از 5 روز تست منفی شده، نکته مهمی است. از طرف دیگر این نکته مهم‌تر است که همچنین دقایقی قبل امیرحسین حسین‌زاده پدیده این فصل لیگ برتر فوتبال ایران و باشگاه استقلال هم با انتشار پستی در ایسنتاگرامش اعلام کرد که تست کرونای او هم منفی شده است تا بدین ترتیب مجوز حضور در اردوی تیم ملی برای او صادر شود. همچنین به نظر می‌‎رسد تست کرونا سیاوش یزدانی هم منفی است زیرا او در لیست تیم ملی حضور دارد و نام این بازیکن در لیست کرونایی‌ها لیست تیم ملی وجود نداشت.

مهدی مهدی‌پور دیگر ملی‌پوش استقلال است که فعلا خبری درباره منفی شدن تست کرونا او منتشر نشده اما شاید طی ساعات آینده تست کرونا این بازیکن هم منفی شود تا به اردوی تیم ملی برود.

قانون درباره استقلال چه می‌گوید؟

براساس برنامه ارائه شده توسط سازمان لیگ، استقلال باید دیدار مقابل هوادار تهران در هفته شانزدهم لیگ برتر را عصر چهارشنبه در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار کند و هنوز سازمان لیگ درباره لغو یا برگزاری این بازی نظری نداده است اما درباره لغو این بازی اجرای قانون به دو صورت است. اگر مهدی مهدی‌پور هم تا عصر امروز با تست منفی کرونا روبرو شود، راهی اردوی تیم ملی خواهد شد و با توجه به اینکه حضور 3 بازیکن در اردوی تیم ملی به معنی لغو بازی رسمی باشگاه است، دیدار استقلال و هوادار به صورت اتوماتیک لغو می‌شود. البته در صورت منفی شدن تست کرونا این بازیکن سوال پیش آمده است چطور ممکن است تنها تست کرونا ملی‌پوش‌های استقلال منفی شده و سایر کرونایی‌های این تیم همچنان در قرنطینه باشند؟

همچنین نکته دیگر این است که اگر تست کرونا مهدی‌پور مثبت نباشد، قانون 5+11 کرونا برای این تیم اجرا خواهد شد؟ براساس قانون در فصل جدید لیگ برتر اگر تیمی بازیکنان مبتلا به کرونا شوند، در صورتی که 16 بازیکن در لیست این تیم با تست منفی حاضر باشند، دیدار این تیم برگزار خواهد شد و حالا که استقلالی‌ها تعداد کرونایی‌هایشان کم شده و فعلا به عدد 14 رسیده است، آیا این باشگاه 16 بازیکن دیگر را در لیست دارد. استقلال آخرین تمرین خود را با 10 بازیکن و 3 گلر انجام داد یعنی 13 بازیکن این تیم قطعی است و اگر 3 نفر دیگر هم تست‌شان منفی شود و این تیم زیر 3 ملی‌پوش داشته باشد، باید بازی مقابل هوادار برگزار شود. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست تکلیف صحت‌سنجی سازمان لیگ درباره این تیم به کجا خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار