مدیر صندوق توسعه ملی:

بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد

تهران (پانا) -مدیر صندوق توسعه ملی گفت بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به صورت ریالی، از کسی پذیرفته نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر صندوق توسعه ملی گفت: دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی اجازه ندارند این تسهیلات را به صورت ریالی بازگردانند.منابع صندوق توسعه که ارزی داده شده باید ارزی برگردد.

به گفته غضنفری، منابع این صندوق را به جاهایی بردند که بر اساس مصوبه آن نیست و به این شیوه نمی توانیم این صندوق را به عنوان صندوق ثروت ملی حفظ کنیم .نباید تجربه صندوق ذخیره ارزی دوباره تکرار شود. نگرانیم بندهایی در بودجه ۱۴۰۱ در مورد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تصویب شود.

مدیر صندوق توسعه ملی گفت: با استمهال ۲۰۰ طرح ارزی در سالیان گذشته موافقت شده که اگر موافقت صورت نمی گرفت بدهی های سررسید شده حدود ۳۰ میلیارد دلار می شد. الان حدود ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات معوق داریم که ۶ میلیارد دلار مربوط به دولتی و ۴ میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی می شود.

غضنفری می گوید بانک ها چند برابر توان خودشان عاملیت و مسئولیت پذیرفته اند و الان که تسهیلات به تعویق افتاده تنها کاری که می کنند این است که نامه ما را به دست تسهیلات گیرندگان می رسانند.

در جلسه هیات امنای هفته قبل صندوق توسعه ملی با ریاست رئیس جمهور مصوبه ای اخذ شد که این صندوق از طریق بانک های عامل بخشی از طلب را به صورت سهام یا تملک دارایی ها بگیرد که به گفته غضنفری آیین نامه اجرایی آن در حال تدوین است و در جلسه بعد تصویب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار