در صورت مثبت شدن گزارشات سه شرکت بزرگ، بورس روند رو به رشدی خواهد داشت

تهران (پانا) - هفته گذشته با منفی بودن 4 درصدی بورس گذشت. در صورتی که گزارش سه شرکت بزرگ نفتی و فولادی مثبت شود، بورس روند رو به رشد و مثبتی در ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۴۹۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
در صورت مثبت شدن گزارشات سه شرکت بزرگ، بورس روند رو به رشدی خواهد داشت

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس این هفته حدود چهار درصد منفی بود. کارشناسان معتقدند گزارشات ۹ ماهه شرکت‌های بزرگ که تا جمعه منتشر می‌شود مسیر بورس در هفته‌های متمادی را تعیین خواهد کرد.

مصطفی مجد کارشناس بازار سهام گفت: بسیاری از شرکت‌ها گزارشات ۹ ماهه خود را منتشر کردند. در این میان گزارشات برخی از شرکت‌های بزرگ مثل بانک ملت، فولاد ارفع و ذوب آهن گزارشات خوبی نبود.

وی ادامه داد: چشم امید بازار به چند شرکت باقی مانده از جمله پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی زاگرس است. چنانچه گزارشات این شرکت‌‎ها مثبت باشد بازار شنبه روند متعادل و رو به رشدی خواهد داشت در غیر این صورت تابلوی معاملات بازار شنبه خون و خون‌ریزی است.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: P/E بسیاری از سهم در حال حاضر حدود سه و چهار است. احتمال دارد این سهم تا تا سه سال آینده با همین P/E معامله شوند. نگاه سهامداران باید بیش از سه سال باشد. به سراغ سهم‌هایی بروند که P/E مناسبی دارند و سود مستمر و مناسبی تقسیم می‌کنند. اگر چه شاید تا سه سال آینده وضعیت خوبی نداشته باشند اما بعد از آن وضعیت بهتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار