نگاهی به دیدارهای روز اول از جام ملت‌های زنان آسیا

آغاز مسیر تاریخ‌سازی؛ روز بزرگ فوتبال زنان ایران از راه رسید

تهران (پانا) - جام ملت‌های آسیا 2022 امروز با برگزاری دو بازی آغاز خواهد شد که یکی از بازی‌ها اولین حضور تاریخ فوتبال زنان ایران در این رقابت‌ها است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مسیر تاریخ‌سازی؛ روز بزرگ فوتبال زنان ایران از راه رسید

بیستمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا از امروز به میزبانی هند در سه شهر بمبئی، بمبئی نو و پونا آغاز خواهد شد تا 12 تیم حاضر در این رقابت‌ها هم برای رسیدن به جام قهرمانی و هم کسب سهمیه حضور در جام جهانی زنان تلاش کنند. با اعلام فیفا، در جام جهانی 2023 زنان، آسیا 6 نماینده خواهد داشت که البته استرالیا به علت میزبانی سهمیه گرفته و باید برای 5 سهمیه دیگر تیم‌های تلاش کنند.

دیدارهای امروز از گروه A رقابت‌هاست که در آن تیم ملی ایران در اولین تجربه تاریخ خود با تیم‌های ملی هند میزبان رقابت‌ها، چین پرافتخارترین تیم آسیا و چین تایپه قهرمان سه دوره این رقابت‌ها همگروه شده و قرار است در اولین بازی به مصاف تیم ملی هند برود، دیداری که 3 امتیاز آن کمک ویژه‌ای برای صعود به مرحله حذفی مسابقات خواهد بود.

چین - چین تایپه / ساعت 14 ورزشگاه فوتبال آره‌نا شهر بمبئی

شوایی کوئینگژیا (چین) - کایزو اچیکو (ژاپن)

آخرین بازی روبرو: چین تایپه صفر - چین 5

نگاهی به بازی

چین و چین تایپه که دو نماینده آسیا در المپیک 2020 توکیو بودند، امروز در حالی اولین بازی این جام را برگزار خواهند که چین تایپه در حسرت پیروزی مقابل چین است و چینی‌ها در 4 بازی آخر روبرو از سد حریف خود گذشته‌اند و دروازه‌شان مقابل این تیم بسته مانده است. به عبارت دیگر چین تایپه در تنها تساوی تاریخ دو تیم که 9 سال پیش بدست آمد موفق شد دو بار دروازه این تیم باز کند و بعد از آن در گلزنی ناکام بود.

اما حالا امروز آنها در حالی به مصاف هم خواهند رفت، که چین پرافتخارترین تیم قاره آسیا با 8 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، پس از المپیک هیچ دیدار دوستانه یا رسمی نداشته و بعد از 6 ماه قرار است در دیداری رسمی به میدان برود تا روند ناکامی‌های متوالی در المپیک را جبران کند. آنها که در آخرین بازی رسمی خود 8 بر 2 مغلوب هلند شدند، در 4 بازی آخر رسمی برد نداشته‌اند. این در حالی است که چین تایپه دو ماه پیش در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا حضور داشت و توانست با دو برد مقابل لائوس و بحرین به این رقابت‌ها برسد؛ شرایطی که نشان می‌دهد چین تایپه بیشتر در وضعیت مسابقه بوده اما نکته مشخص این است که چین قدرت بیشتری دارد و گرفتن یک امتیاز از این تیم مهم‌ترین اولویت چین تایپه به شمار برود، هر چند قطعا نگاه سرمربی اروپایی این تیم در درجه اول به کم گل خوردن در این بازی است.

ایران - هند / ساعت 17:30 ورزشگاه دی پاتیل شهر بمبئی نو

مریم ایراندوست (ایران) - توماس دنربی (سوئد)

نگاهی به بازی

اولین تقابل تاریخ دو تیم در حالی صورت خواهد گرفت که هند در عرصه بین‌المللی تیم باتجربه‌ای است و حالا که پس از 43 سال باز هم میزبان جام ملت‌های زنان آسیا شده‌اند، دوست دارند اتفاقی که در تنها میزبانی آنها رخ داد یکبار دیگر تکرار شده و آنها راهی فینال شوند تا برای چهارمین بار مدال جام ملت‌ها به این تیم برسد. هند در تاریخ خود دو بار نایب قهرمان شده و یکبار هم عنوان سوم را بدست آورده اما از آخرین بار که آنها روی سکوی جام ملت‌ها رفتند 39 سال گذشته است.

درباره تیمی که هندی‌ها راهی جام ملت‌ها کرده‌اند اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما آنها که پس از 19 سال در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت، در لیستی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌اند، تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه دیده می‌شود که ستاره آنها را می‌توان یومنام کاوالا هافبک 29 ساله دانست که در 36 بازی ملی توانسته است 33 بار گلزنی کند. اما نکته مشخص این است که هند تدارک زیادی برای درخشش در این دوره دیده به گونه‌ای که 3 ماه است تیم ملی فوتبال این کشور در اردو حضور دارد و در این مدت 7 بازی تدارکاتی هم انجام داده‌اند که تقابل با برزیل مهم‌ترین بازی این تیم بوده که با شکست 6 بر یک تمام شد.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از اینکه دو برد متوالی در انتخابی جام ملت‌های آسیا بدست آورد، در 2 ماه اخیر بازی دوستانه در سطح ملی نداشته است و تنها به اردوی کیش و دیدار با تیم جوانان اکتفا کرده است. اما موضوع مهم برای شاگردان مریم ایراندوست این است که با توجه به حضور دو تیم المپیکی در این گروه، دیدار با هند شاید مهم‌ترین بازی مرحله گروهی برای این باشد که می‌توان نقشی تعیین کننده در صعود به مرحله حذفی ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار