امیرمحمد عارف پور:

سرطان پروستات در مردان و پستان در زنان شایع‌ترین سرطان‌های کشور شده‌ است

تهران (پانا) - دبیر کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی خبر داد نوع سرطان‌های شایع در ایران تغییر کرده و به‌جای سرطان‌های گوارشی، سرطان پروستات در مردان و سرطان پستان در زنان بسیار شایع شده‌است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سرطان پروستات در مردان و پستان در زنان شایع‌ترین سرطان‌های کشور شده‌ است

به گزارش ایرنا، امیرمحمد عارف پور با اشاره به اینکه کنگره کلینیکال آنکولوژی امسال به صورت ترکیبی(حضوری و مجازی) با شرکت اساتید و صاحب‌نظران برجسته از داخل و خارج از کشور ۲۷ تا ۲۹ بهمن، در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان و به طور کلی کلینیکال آنکولوژی ارائه می‌شود و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، افزود: این سمینار بین المللی تحت لیسانس انجمن ازمو(ESMO و استرو(ESTRO ) است و ارزش علمی و حرفه‌ای بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به سرطان های شایع در جهان که شامل کولون، پروستات، پستان و ریه هستند، افزود: تا ۱۰ سال اخیر کانسرهای گوارشی جزو شایع‌ترین سرطان ها بودند که امروزه شاهد تغییر شیوع سرطان در ایران هستیم و کانسر پروستات در مردان و کانسر پستان در زنان بسیار شایع است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین سرطان های خونی، تومورهای مغزی نخاعی و اعصاب محیطی را از شایع‌ترین سرطان های کودکان نام برد و اظهار کرد: درمان اصلی سرطان های مغزی، نخاعی و عصب محیطی (نوع مدوبلاستوم) توسط رادیوتراپی صورت می پذیرد و درمان هایی از نوع شیمی درمانی در کنار درمان رادیوتراپی قرار می گیرند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی با بیان اینکه در کنگره امسال پنل و موضوعاتی درباره تومورهای مانند تومورهای اطفال، تومورهای سر و گردن و سرطان های ریه برگزار می شود، گفت: همچنین پنل اختصاصی برای درمان های جدید تومورهای ناحیه مغز و اعصاب محیطی در این کنگره خواهیم داشت.

عارف پور یادآور شد: همچنین در کنگره امسال پنل اقتصاد سلامت در حیطه آنکولوژی برپا خواهد شد و از حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته در این زمینه بهره مند خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار