رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رودان:

۹۴/۲درصد از جمعیت رودان باسواد هستند

هرمزگان (پانا) - رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رودان گفت نرخ باسوادی جامعه هدف سوادآموزی (۱۰ تا ۵۰ سال) در این شهرستان ۹۴/۲ درصد است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۹۴/۲درصد از جمعیت رودان باسواد هستند

محمد نجفی، در گفت‌وگو با پانا هرمزگان عنوان کرد: یکی از راهکارهای مهم، عزم ملی است، تمام دستگاه های دولتی، غیردولتی و مردم باید عزم جهادی داشته باشند و به آموزش و پرورش کمک کنند که رسالت خود را انجام دهد.

وی افزود: بهتر است که در اول روزهای هفته سوادآموزی نشستی صمیمی با اهالی رسانه برگزار شود که آنچه در اداره سوادآموزی اتفاق افتاده است انعکاس داده شود و سپس روزشمار هفته سوادآموزی را که از یکم تا هفتم دی ماه است از عطرافشانی قبور مطهر شهدا، حضور آموزش دهندگان در نماز جمعه، دیدار با مسئولان شهرستانی و امام جمعه شهر رودان، برگزاری جلسه پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گرفته تا چندین برنامه فرهنگی و هنری دیگر در بین نوسوادان و سوادآموزان در کلاس های سوادآموزی شهرستان تشریح شود.

نجفی با اشاره به دو هدف اصلی در کلام امام (ره) در خصوص نهضت سوادآموزی، بیان کرد: هدف کوتاه مدت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌ها، آموزش همگانی درخصوص خواندن و نوشتن و رفع محرومیت بی‌سوادی است و هدف بلندمدت آن ارتقای آموزش بزرگسالان و نوسوادان به عنوان فریضه دینی و شرعی در زمینه‌های گوناگون فرهنگی و اسلامی است.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رودان بیان کرد: در هفته سوادآموزی و در حضور مسئولان شهرستانی از آموزش دهندگان فعال سوادآموزی به مناسبت هفته سوادآموزی تجلیل می‌شود و همچنین برنامه های متنوع برای تلاشگران این عرصه برگزار می‌کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: به پاس زحمات ادارات بهداشت و درمان، ثبت احوال و اسناد، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، کمیته امداد، اداره بهزیستی، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری و بخشداران شهرستان و دفتر امام جمعه که در جهت سوادآموزی و تسریع در این کار ما را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

خبرنگار: زهرا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار