مجتبی قهرمانی

نهادهای مقابله با قاچاق، 6 میلیون لیتر سوخت قاچاق توقیف کردند

تهران (پانا) - همچنان قاچاق سوخت یکی از معضلات اساسی کشور است و همه ساله به میزان زیادی این اتفاق رخ می‌دهد. این بار سازمان‌ها و نهادهای مختلف در هرمزگان بسیج شدند و در راستای مقابله با این پدیده، 6 میلیون لیتر سوخت قاچاق را توقیف کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای مقابله با قاچاق، 6 میلیون لیتر سوخت قاچاق توقیف کردند

به گزارش ایسنا، مجتبی قهرمانی صبح امروز، با اشاره به تأکیدات رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم مبارزه بی امان با پدیده قاچاق، گفت: در این راستا با تمرکز اقدامات در قالب یک قرارگاه مشترک به منظور مدیریت صحیح و سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف آن از شهریور ماه امسال، قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان تشکیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان متشکل از نیروی انتظامی، مرزبانی، اداره کل اطلاعات، اداره کل تعزیرات حکومتی، نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع)، نیروی دریایی ارتش، فرمانداری شهرستان بندرعباس، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر ادارات و ارگان ها در صورت لزوم است، به تشریح عملکرد این قرارگاه طی سه ماه اخیر پرداخت.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس افزود: در این بازه زمانی تعداد ۱۷ جلسه تخصصی با متولیان امر تولید و عرضه سوخت انجام شده است و با همفکری و مشارکت تمامی اعضا، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از عرضه خارج از چرخه قانونی سوخت اتخاذ شده که در نتیجه آن و با توجه به آمار، کاهش هفت درصدی مصرف سوخت به میزان شش میلیون لیتر در استان هرمزگان را شاهد هستیم.

قهرمانی از مسدودسازی ۹۰۰ عدد کارت سوخت مهاجر متعلق به قاچاقچیان و کشف یک میلیون و 140 هزار و 70 لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی انتظامی نیز به عنوان دیگر دستاوردهای قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان نام برد.

وی همچنین اعلام کرد: میزان ۴ میلیون و 610 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانی استان هرمزگان و ۶۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب اقدامات قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت، کشف و ضبط شده است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به رصد مستمر و اقدامات ضربتی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در اقصی نقاط استان هرمزگان، از توقیف تعداد ۶۷ فروند شناور حامل سوخت قاچاق و توقیف تعداد ۴۵۶ دستگاه خودروی سبک و ۱۳۰ دستگاه کامیون و خودروی سنگین نیز خبر داد و تأکید کرد: به منظور صیانت از منابع ملی، مقابله با قاچاق سوخت با جدیت پیگیری می شود و دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت را از مهم ترین حوزه های فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس؛ 180 فقره پرونده قضایی در دو شعبه دادسرای ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت و پولشویی تشکیل شده است.

وی تعداد متهمان بازداشتی به اتهام قاچاق سوخت از نهادهای متولی را ۷ نفر و تعداد متهمان دستگیر شده مربوط به کلیه پرونده های قاچاق سوخت را ۳۶۷ نفر اعلام کرد.

این مقام قضایی، کارآمدسازی بازرسی ها، نظارت جدی و مؤثر به وسیله سامانه های هوشمند و تعامل جدی با حراست و حفاظت مجموعه های متولی و مرتبط با این حوزه را از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان بیان کرد و یادآور شد: در این راستا بازدید موردی از نحوه اختصاص سوخت به 3 هزار دستگاه اتوبوس صورت گرفته است و پایش عرضه سوخت به ۳۵۰۰ دستگاه تجهیزات مستقر در اسکله شهید رجایی‌ با توجه به عرضه حجم بالای سوخت به این تجهیزات نیز انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه تشدید نظارت‌ها از سوی متولیان تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی به جلوگیری از قاچاق سوخت منجر خواهد شد از ۳۰ مورد بازدید سرزده از جایگاه های عرضه سوخت واحد های تولیدی و صنعتی در سطح استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی همچنین ضمن تأکید بر مقابله و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی استان هرمزگان با قاچاق سوخت به منظور صیانت از سرمایه‌های ملی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق از اولویت‌های مهم و مستمر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را هر چه سریع‌تر به قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در پایان اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، نظارت جدی و مؤثر بر توزیع سوخت، آموزش و اطلاع رسانی عمومی و همینطور اجرای طرح های حمایتی معیشتی را از دیگر حوزه های فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان برشمرد و تأکید کرد: خوشبختانه با تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت و در نتیجه تمرکز اقدامات، شاهد کارآمدسازی نظارت ها و تشدید برخورد با متخلفین می باشیم که این موضوع، سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف را در پی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار