اولین انتصاب وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

تهران (پانا) - آئین تکریم و معارفه نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات با حضور معاون حقوقی و امور مجلس، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین انتصاب وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

آئین تکریم و معارفه نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات وزارت آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات «سید محمد خرم» تقدیر و «ابوالفضل پریمی» به عنوان «مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات»، معرفی شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در این آئین با تقدیر از زحمات کارکنان هیئت های رسیدگی به تخلفات، اظهار کرد: در شرایط کنونی، آموزش و پرورش شرایط سختی را سپری می کند ، امیدواریم دولت جدید نگاهی عمیق تری نسبت به آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان، داشته باشد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: نظام رتبه بندی مسیر پر فراز و نشیب و طولانی را پشت سرگذاشته است و در حال حاضر نیز تلاش ها برای نهایی شدن این طرح در حال انجام است.

معاون حقوقی و امور مجلس ضمن حساس خواندن فعالیت در حوزه تخلفات خاطرنشان کرد: مراقبت و نظارت عامل مهم پیشگیری از زمینه های فساد انگیز است بنابراین سیاست ما در حوزه رسیدگی به تخلفات، پیشگیری مراقبت و نظارت است. لذا برای تحقق این مهم، استقرار نظام انتصاب مدیران براساس تعهد و تخصص ضروری است.

احمدی لاشکی بر تقویت اعتماد مردم به عنوان مهم ترین سرمایه کشور تأکید و عنوان کرد: اولین و مهمترین انتظار از هیئت های رسیدگی به تخلفات انتخاب و انتصاب مدیران بر مبنای تعهد، تخصص و شایستگی است.

وی افزود: سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده ها باید در دستور کار هیئت های رسیدگی به تخلفات، قرار گیرد وبرش های استانی همراه با سایر شاخصه ها باید ملاک عمل گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: با الکترونیکی شدن مکاتبات و راه اندازی سامانه باید به شفافیت و سرعت عمل در رسیدگی به شکایات کمک شود.

وی تصریح کرد: با سامان دهی احکام از تکرار صدور حکم برای یک متخلف جلوگیری شود. محیط کار در آموزش و پرورش متفاوت از سایر محیط های اداری و نظامی است و همانند محیط یک خانواده است. لذا تعاملات بین کارکنان هیئت باید پررنگ تر باشد و محیط کار در عین قاطعیت باید سرشار از صمیمیت نیز باشد.

در ادامه این مراسم ابوالفضل پریمی؛ مدیرکل جدید دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات گفت: دولت سیزدهم تأکید زیادی بر صیانت و سلامت اداری دارد.

وی افزود: در این حوزه تعهد بیش از تخصص مهم است و این موضوع همواره مورد توجه خواهد بود.

پریمی تصریح کرد: قانون رسیدگی به تخلفات اداری، قانون رسیدگی به تخلفات مدارس و ... از جمله مهم ترین چارچوب های کاری هیئت است. لذا تمام کارمندان اداری مکلفند در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش دهند.

وی افزود: صیانت از مقام معلم در این حوزه بسیار مهم است لذا ضروری است کارکنان این حوزه برای صیانت از حقوق کارکنان و معلمان تلاش کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات، خاطرنشان کرد: فعال کردن مرکز دفاع از آرای هیئت ها در برابر مراجع بالاتر از جمله دیوان عدالت اداری در دستور کار خواهد بود.

وی ادامه داد: پیشگیری یکی از وظایف نانوشته هیئت های تخلفات است در این راستا آگاهی بخشی بسیار مهم است زیرا اغلب تخلفات ناشی از عدم آگاهی افراد است. لذا برای ارتقای سلامت اداری بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل سابق دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات، نیز در این مراسم اظهار کرد: برخورد با افراد نباید از روی کینه و عداوت باشد بلکه از روی وظیفه باشد.

سید محمد خرم گفت: حفظ شان معلم، حفظ حقوق فرهنگیان و پیشگیری از سواستفاده از موقعیت های شعلی همواره در دستور کار در مدت مسئولیتم بوده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خدمات سید محمد خرم تقدیر و حکم ابوالفضل پریمی به عنوان نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات به وی اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار