معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان:

۸ کارگاه در حوزه مقابله با خودکشی دانش آموزی تشکیل شد

هرمزگان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری ۸ کارگاه در حوزه مقابله با خودکشی دانش آموزی در استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۸ کارگاه در حوزه مقابله با خودکشی دانش آموزی تشکیل شد

احمد مهرانی در گفتگو با پانا در این باره گفت: در راستای ماموریت اصلی کارگروه مداخله در فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان تصمیم گرفته شد که با توجه به فراوانی آسیب های اجتماعی خصوصا بحث خودکشی کارگاه استانی تشکیل شود و مسئولین حوزه های مشاوره و مسئولین حراست که دو عضو اصلی در تصمیم گیری کارگروه بوده و بسیار موثرند در این کارگاه حضور داشته باشند و کارگاه های تخصصی برگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه ها در حوزه مقابله با خودکشی دانش آموزی در استان با حضور مدرسین با تجربه تشکیل شد و بحمدالله همه جامعه هدفمان که به این کارگاه دعوت شده بودند حضور داشته و این کارگاه ها با کیفیت مطلوبی برگزار گردید.

مهرانی در خصوص علت حضور خود در کارگاه های مذکور گفت: ما در این کارگاه ها حضور پیدا کردیم تا بتوانیم دستورالعمل های مربوطه و فرایند پیگیری امور کارگاه ها و همچنین فرایند پیگیری کارگروه شهرستانی را تشریح کنیم که بحمد الله توانستیم این کار را انجام دهیم و ان شاالله همکاران ما در شهرستان ها نیز بتوانند کار پیگیری امور مربوط به کاهش آسیب ها را دنبال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که کارگروه دنبال میکند شناسایی آسیب است و پس از شناسایی آسیب راه های مقایله با آنرا پیدا میکند.

وی همچنین نصریح کرد: اعضای کارگروه در شهرستان ۵ الی ۶ نفر هستند که بایستی هم اطلاعات کامل در این حوزه داشته باشند و هم اینکه بتوانند چاره اندیشی، همپوشانی و تعامل داشته باشند و همچنین با چگونگی پیگیری فرایند آشنایی داشته باشند.

مهرانی تاکید کرد: از ظرفیت های شهرستانی دستگاه های اجرایی همکار از قبیل بهزیستی، مرکز بهداشت، دانشگاه و کمیته امداد نیز بایستی استفاده شود.

گفتنی است این کارگاه ها از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۵ عصر، یکروزه برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار