دیدار اعضای برجام با علی باقری پس از تحویل متن پیشنهادی ایران در وین

تهران (پانا) - نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام و معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با نماینده ایران در وین دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار اعضای برجام با علی باقری پس از تحویل متن پیشنهادی ایران در وین

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) در ادامه رایزنی‌های دیپلمات فشرده در وین با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

این دیدار ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای برای دست یابی به توافق درباره ازسرگیری اجرای برجام به طرف مقابل ارائه داده است.

پیشتر باقری به خبرنگاران ایرانی در وین گفت: طرف مقابل باید این اسناد را بررسی و آمادگی لازم را برای گفت‌وگوها و مذاکرات جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد متن های ارائه شده کسب کند. اما نکته مهم این است که این گفت‌وگوها دارای آثار متنوع و متعدد بین المللی است.

وی افزود: ما امیدواریم که بعد از ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به طرف مقابل آنها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده برسند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان داشت: ما به طرف مقابل اعلام کردیم که برای ادامه گفت‌وگوها آمادگی داریم. در وین هستیم که گفت‌وگوها را ادامه دهیم. قاعدتا آن‌ها نیاز دارند که اسنادی را که ما در اختیار آن‌ها قرار دادیم بررسی کنند. اگر آن‌ها برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند ما هیچ مانعی در این زمینه نخواهیم داشت.

بر اساس برنامه اعلام شده، باقری عصر امروز با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار