بارش برف و باران در کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که کاهش دما و وزش باد و رعد و برق برای امروز (۱۰ آذر) در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی شده است و در عین غلطت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیز کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در کشور

بر این اساس، امروز (۱۱ آذر) گستره فعالیت سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب استان‌های اصفهان و فارس، بوشهر و بخش‌هایی از خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت که سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود.

در استان‌های جنوبی رعد و برق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتقاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش بصورت برف پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان، غرب چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش‌هایی از مرکزی، تهران، البرز و شمال قزوین خواهد بود.

روز جمعه (۱۲ آذر) بارش در نوار غربی کاهش یافته و گستره فعالیت سامانه، نیمه شرقی کشور را در بر خواهد گرفت. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود و در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

پنجشنبه (۱۱ آذر) دریای خزر و شمال خلیج فارس، جمعه (۱۲ آذر) خلیج فارس، دریای خزر و شنبه (۱۳ آذر) خلیج فارس مواج خواهد بود و پنجشنبه (۱۱ آذر) در استان‌های کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، خوزستان و جمعه (۱۲ آذر) در سیستان و بلوچستان و شرق سمنان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شنبه (۱۳ آذر) در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ داده و بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می گردد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود.

یکشنبه (۱۴ آذر) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، (۱۵ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود. لازم به ذکر است طی روزهای پنجشنبه(۱۱ آذر) و جمعه(۱۲ آذر) کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما برای نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

امرو ز(۱۰ آذر) با فعالیت سامانه بارشی بتدریج از غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۲ آذر) بتدریج کاهش ابر همراه با مه رقیق با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۳ آذرماه) صاف در صبح مه آلود و غبار محلی و بتدریج ابری با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۱و ۱۲ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۶ و ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار