راهیابی آثارِ شش تصویرگر کتاب‌های کانون به کاتالوگ بلگراد؛

تصویرگران ایرانی جایزه قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند

تهران (پانا) - «محمدحسین ماتک» و «مجید ذاکری» جایزه پنجاه‌ویکمین دوره قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند و آثار شش تصویرگر کتاب‌های کانون پرورش فکری به کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری بلگراد راه یافت.

کد مطلب: ۱۲۳۵۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تصویرگران ایرانی جایزه قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند

به گزارش روابط عمومی کانون، جایزه بزرگ قلم طلایی این دوره به «نیکولینا رادولوویچ» (Nikolina Radulovic Velić) از کشور صربستان اختصاص یافت و «محمدحسین ماتک» تصویرگر کتاب «دوست بهتره یا کلوچه؟» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «مجید ذاکری» هر دو از ایران و «جوزف پولکا» (Jozef Pevolka) از کشور اسلواکی، سه برنده جایزه پنجاه‌ویکمین دوره «قلم طلایی» بلگراد شدند.

همچنین سه تصویرگر دیگر صربستانی جایزه پلاک این مسابقه را از آن خود کردند.

بر اساس این خبر، آثار ۱۰۸ تصویرگر از کشورهای مختلف وارد کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری بلگراد شده، که از این بین نام ۳۱ تصویرگر ایرانی به چشم می‌خورد.

همچنین از میان ۳۱ تصویرگر ایرانی، شش تصویرگر کتاب‌های کانون نیز با عنوان «داستان گل حسرتی» به تصویرگری دلارام فغانی، «دوست بهتره یا کلوچه؟» به تصویرگری محمدحسین ماتک، «قمری تو ایوون» به تصویرگری پریسا اصلان‌خانی، «خوابم یا بیدار» به تصویرگری سمانه صلواتی، «پنبه دانه و ماه توتوهای شب برفی» به تصویرگری غزل فتح‌اللهی و «ژاکتی برای ایلیا» به تصویرگری پگاه درخشانی به کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری بلگراد راه پیدا کرده‌اند.

تصویر روی جلد کاتالوگ امسال نیز از سوی نوشین صادقیان، برنده جایزه بزرگ دوره قبل، طراحی شده و صفحه‌هایی از کاتالوگ به معرفی این تصویرگر ایرانی اختصاص یافته است.

همچنین تصویرگری کتاب «آن دور دور» از انتشارت کانون پرورش فکری به تصویرگری نوشین صادقیان در صفحه معرفی این هنرمند، به چشم می‌خورد.

بر اساس این خبر، مسابقه تصویرگری بلگراد به‌صورت دوسالانه از سوی انجمن طراحان و هنرمندان صربستان برگزار می‌شود. این رویداد هنری انواع تصویرگری همچون کتاب، مجله، روزنامه‌، انیمیشن و سایر رسانه‌های الکترونیکی را شامل می‌شود.

شانزدهمین دوره مسابقه تصویرگری بلگراد در سال ۲۰۲۱ مصادف با پنجاه‌ویکمین دوره «قلم طلایی» بود که با حضور تصویرگرانی از سراسر جهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار