معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار شد؛

استمداد از خیران برای برچیدن چهار هزار مدرسه سنگی در کشور

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت چهار هزار مدرسه سنگی در کشور وجود دارد که برای برچیده شدن آن‌ها و ساخت فضاهای آموزشی مناسب در این مناطق نیاز به مشارکت خیران و گروه‌های جهادی است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استمداد از خیران برای برچیدن چهار هزار مدرسه سنگی در کشور

یه گزارش ایرنا، مهراله رخشانی مهر میزان جمعیت دانش آموزی مدارس سنگی را بین پنج تا ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدارس بیشترین نگرانی ما بابت تامین فضای آموزشی مناسب در مناطق محروم و صعب العبور است.

وی افزود: بخشی از ساماندهی این کار را از طریق اعتبارات محرومیت زدایی با مشارکت قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است و از طرفی در حال رایزنی با خیران برای حل مشکلات کلاس‌های درس مدارس سنگی در مناطق عشایری هستیم.

وی یادآورشد: اکنون تعداد بخاری‌های نفتی مدارس به کمتر از سه درصد و مدارس نیازمند تخریب و بازسای به زیر ۲۰ درصد رسیده است ضمن آنکه مدارس خشتی و گلی دیگر در کشور وجود ندارند، اما مدارس سنگی مشکل امروز حوزه نوسازی هستند.

وی عنوان کرد: هرچند که اعتبارات نوسازی مدارس افزایش یافته اما با توجه به واقعیت جامعه در خصوص افزایش قیمت ها کافی نیست لذا نیاز به افزایش سطح مشارکت مردم داریم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: رفع کمبود فضای آموزشی در استان هایی که مشکل دارند به هزینه بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس یا به طور کامل خیرساز و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است، افزود: برای افزایش تعداد خیرین به فرهنگ مشارکت، همدلی و همراهی نیازمند هستیم و به همین دلیل طرح آجر به آجر طراحی شد تا همه مردم بتوانند در این راه خداپسندانه مشارکت کنند.

رخشانی مهر به همراهی ۳۰ هزار خیرمدرسه ساز در کشور اشاره کرد و گفت : به همت خیرین و تخصیص اعتبار، میزان مدارس فرسوده کشور که سال ها ۳۰ درصد بود، اکنون به ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در مهر ماه سال جاری ، قریب به ۹ هزار و ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد که خیرین در ساخت آن ها نقش مهمی داشتند و تا پایان سال جاری نیز مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

وی با اشاره به آثار و برکات مشارکت عمومی در امر مدرسه سازی گفت : این حرکت ارزشمند سرآغازی برای فرهنگ سازی در جامعه است؛ مدرسه سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه علاوه بر محرومیت‌ زدایی آموزشی، فرهنگسازی هم ارائه می دهد.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: از تلاشگران عرصه‌های جهادی حوزه مدرسه سازی انتظار داریم تا با ترویج زمینه های مشارکت مردم و هم افزایی در طراحی مدارس به تغییر الگوی معماری و بهینه سازی اجرای پروژه ها کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار