دورکاری به مدارس تهران بازگشت

تهران (پانا) - پس از فعالیت مجدد مدارس بعد از 2 سال درگیری با ویروس کرونا، فعالیت مدارس «به صورت حضوری» به دلیل تداوم آلودگی هوا به مدت 3 روز تعطیل شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دورکاری به مدارس تهران بازگشت

بعد از 2 سال آموزش مجازی، از ابتدای آذرماه تمام مدارس کشور بازگشایی شدند. به گفته علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، آموزش ۹ میلیون دانش‌آموز از یکم آذرماه آغاز شد.

گفتنی است در سومین دوره از بازگشایی‌ها، بالغ بر ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز راهی مدرسه برای آغاز فعالیت‌های حضوری شدند. با توجه به اینکه همچنان در دوره کرونا قرار داریم، اولین اصل و مهم‌ترین موضوع مورد توجه وزارت آموزش و پرورش فاصله گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزان است.

با توجه به اهمیت فاصله‌گذاری، کلاس‌ها به گروه‌های چند نفره تقسیم‌بندی شده اند و با توجه به وضعیت و تراکم کلاس‌ها، گروه‌های ۱۴-۱۵ نفره تشکیل می‌شود بنابراین برخی از دانش‌آموزان، ۲ روز، برخی ۳ روز و برخی ۵ روز هفته در مدرسه حضور پیدا خواهند کرد.

همچنین دانش‌آموزانی که روز حضور آن‌ها محدود به چند روز شده است باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدرسه حاضر شوند تا نوبت به گروه‌های بعدی برسد.

کمرئی درباره مدارسی که هنوز اطلاع‌رسانی برای بازگشایی نداشته‌اند نیز گفته است: «اگر تاکنون اطلاعی به دانش‌آموزان داده نشده است نگران نباشند تا اطلاع رسانی به آن‌ها صورت بگیرد و این کار تدریجی پیش می‌رود.»

در کنار موضوع بازگشایی مدارس، روز گذشته براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس تهران مجازی شدند.

طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، امروز کلاس‌های تمام مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار خواهد شد و به مدت 3 روز فعالیت مدارس مجازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار