در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

«ماجرای سال آخر»؛ روایتی از آموزش آنلاین در مدارس

تهران (پانا) - «ماجرای سال آخر» مستندی درباره آموزش آنلاین و چالش‌های آن است که در یک مدرسه روایت می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«ماجرای سال آخر»؛ روایتی از آموزش آنلاین در مدارس

مهدی جبین‌شناس مستندساز که با مستند «ماجرای سال آخر» در بخش نیمه بلند پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، به خبرنگار پانا گفت: «ماجرای سال آخر» روایتی از یک مدرسه است که آموزش آنلاین نظم همیشه آن را به هم زده است. در این مستند با مدیری مواجهیم که سال آخر کار خود را سپری می‌کند و به هیچ طریقی نمی‌خواهد آبروی سی‌ساله‌اش در یک سال از بین برود. در این مدرسه یک معلم هم حضور دارد که سال آخر دوران کاری‌اش را سپری می‌کند و با آموزش آنلاین مشکل دارد.

وی همچنین درباره چگونگی رسیدن به ایده برای تولید این فیلم گفت: در واقع کاراکتر اصلی فیلم مادر من است که بازنشسته می‌شود. با توجه به این موضوع من این فضا را می‌شناختم و کرونا هم کمک کرد برای اینکه زوایای مختلف مشکل را به تصویر بکشم. برای همین نزدیک‌ترین آدمی که به من بود، سوژه اصلی فیلم شد.

این مستندساز درباره تاثیری که جشنواره «سینماحقیقت» در دیده شدن آثار حاضر در آن می‌تواند داشته باشد، گفت: از جوانی هر وقت می‌خواستیم فیلم مستند ببینیم، یک سال منتظر جشنواره «سینماحقیقت» می‌ماندیم تا به این جشنواره برویم. این جشنواره بهترین موقعیت برای مستندی است که ساخته می‌شود.

جبین‌شناس درباره پیش‌بینی خود از دیده شدن فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره بیان کرد: خیلی سخت است که بخواهیم در این باره پیش‌بینی داشته باشیم. فیلمساز سعی می‌کند تمام انرژی که می‌تواند را برای فیلمش بگذارد. «ماجرای سال آخر» فیلم ساده و آرامی است، اما به فضایی اشاره می‌کند که بسیاری از خانواده‌های ایرانی امروز با آن درگیر هستند و این، برای مخاطب جذاب است.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار