نوری: سواد به معنای داشتن مدرک تحصیلی نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، سواد را به معنی داشتن مدرک تحصیلی ندانست و گفت انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه‌ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته دشوار است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نوری: سواد به معنای داشتن مدرک تحصیلی نیست

یوسف نوری عصر امروز در دومین روز از آغاز به کار رسمی خود، در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد، با تقدیر از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرهنگیان، اظهار کرد: علمی دارای فضیلت است که دارای "تقوا" باشد، اگر فرد در مراتب تربیتی ششگانه پیشرفت کند، "حکمت"، حاصل خواهد شد.

وی افزود: "شهروند خوب" کسی است که در تمامی ساحت های تربیتی رشد کرده باشد؛ اما چون در عمل، دانش آموزان تحت تأثیر کنکور، تنها در یک ساحت تربیتی رشد می کنند و از سایر ساحت ها باز می مانند، ممکن است شهروند مطلوب تربیت نشود.

نوری تصریح کرد: هر چند قدم های خوبی در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت از سال ۹۰ تاکنون در قالب سند تحول بنیادین برداشته شده است، اما سند تحول بنیادین چنان که باید، پیاده سازی نشده و بیشتر به شکل اداری به آن پرداخته شده است.

وی "سواد" را به معنی داشتن "مدرک تحصیلی" ندانست و افزود: انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته دشوار است.

وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث شده به سمت سواد اسمی و تک ساحتی برویم، وجود مسائل مبتلا به، در نیروی انسانی است؛ لذا علاوه بر افزایش ظرفیت ها، باید زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان را برای جذب نیروهای نخبه و شایسته، آماده کنیم.

وی گفت: اجرای دقیق سیاست ها و راهبردهای مندرج در اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مشکلات نیروی انسانی را مرتفع خواهد کرد.

نوری با اشاره به وقوع زلزله استان هرمزگان و تخریب برخی مدارس، تصریح کرد: هرچند مقرر شده با مشارکت خیرین، به زودی تعدادی مدرسه ۳ کلاسه در مناطق زلزله زده هرمزگان احداث شود اما در کوتاه مدت نیز با دایر کردن کلاس های موقت، مشکل فضای آموزشی را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و مناسب، جهت ارائه آموزش ها، از جمله فضاهایی مانند کانون های تربیتی و سایر مراکز فرهنگی، می توان مشکل کمبود کلاس درس در این استان را در کوتاه مدت، برطرف کرد.

عضو کابینه دولت مردمی، ایران قوی خاطرنشان کرد: ضروری است، مدیران از ظرفیت شوراها برای رفع مشکلات آموزشی ناشی از کرونا، بیش از پیش بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار