حسینی تشریح کرد

چگونگی استفاده از «شبکه شاد» در پساکرونا

تهران (پانا) -معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین این سازمان گفت شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش‌ و پرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه‌های فوق‌برنامه و آموزش‌های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی استفاده از «شبکه شاد» در پساکرونا

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه سند تحول بنیادین محکم‌ترین چارچوب نظری در فرایند سیاست‌گذاری و ترسیم نقشه راه عملیاتی در نظام آموزشی کشور به‌ویژه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است گفت: براین‌اساس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های اجرایی خود را با تکیه و تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش طراحی، اجرا و ارزیابی می کند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش استثنایی در پنج محور مداخلات بهنگام طلایی، خدمات حمایتی و نهضت ملی توان‌افزایی، توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی، توسعه مشارکت‌ها و مدرسه انطباقی در فرایند اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گام برداشته است.

حسینی افزود: اجرای برنامه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و توسعه خدمات توان‌بخشی به نوآموزان و دانش‌آموزان استثنایی دو برنامه‌ای است که در محور مداخلات بهنگام طلایی برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش استثنایی اجرایی شده است.

وی گفت: ارائه خدمات حمایتی در 19 آیتم به کودکان و دانش ‎آموزان استثنایی، نهضت مشارکتی توان‌افزایی باهدف تأمین 105 قلم تجهیزات آموزشی، توان‌بخشی و ورزشی به تعداد 70 هزار وسیله و طرح هدایت باهدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار از جمله برنامه‌های اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در حوزه خدمت حمایتی است.

معاون وزیر با اشاره به برنامه‌های حوزه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت: تأسیس و توسعه مدارس دوره‎های اول متوسطه پیش حرفه‎ای و دوم متوسطه کاردانش خاص دانش‎آموزان استثنایی، توسعه آموزش حرفه‎ای مبتنی بر رویکرد شایستگی محور و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی دانش‌آموزان استثنایی و توسعه بازار فروش آن‌ها و تأسیس فروشگاه‌های محصولات دانش‌آموزان استثنایی سه برنامه در حوزه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

وی افزود: توسعه مشارکت معلمان، مدیران و صاحب‌نظران از طریق گروه‌بندی تخصصی معلمان و نظارت همتا، توسعه مشارکت اولیا از طریق تشکیل پارلمان مشورتی اولیاء، طرح مدرسه یاری و تدوین بسته تحولی آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان‌بخشی خانواده محور، توسعه مشارکت دانش‌آموزان از طریق تشکیل مجلس دانش‌آموزی و طرح‌های هر دانش‌آموز یک نقش و هر مدرسه یک سرود و توسعه مشارکت بخش دولتی، بازنشستگان و تشکل‌های مردمی از طریق ایجاد باشگاه‌های بازنشستگان از جمله برنامه‌های حوزه توسعه مشارکت‌ها برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

وی تصریح کرد: مدرسه انطباقی الگویی، مشارکت خیرین در نهضت مدرسه‌سازی با طرح خشت تا بهشت، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله برنامه‌های حوزه مدرسه انطباقی برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش‌وپرورش مولود انقلاب اسلامی برای ارتقای عدالت ترجیحی است گفت: از زمان تأسیس تاکنون پوشش تحصیلی 18 برابر افزایش‌یافته است اما اعتبارات به این میزان افزایش نیافته است.

وی افزود: سنوات ارفاقی، طرح تفویض اختیار، استثنا شدن پرسنل آموزش‌وپرورش استثنایی از قانون خدمات مدیریت کشوری از جمله مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است.

معاون وزیر با بیان اینکه همه مدارس استثنایی باید تا پایان آذرماه مجوز بازگشایی را دریافت کنند گفت: مدیران مدارس ملزم هستند از تمامی ظرفیت مدرسه با رعایت پروتکل‌ها و مجوزهایی که به مدرسه داده شده استفاده کنند.

وی افزود: شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش‌وپرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه‌های فوق‌برنامه و آموزش‌های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان از قبولی بیش از 270 نفر از دانش‌آموزان استثنایی در کنکور سال جاری خبر داد و گفت: 22 نفر از این دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار