تشریح اقدامات آموزش و پرورش موسیان پس از بازگشایی مدارس

ایلام (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش موسیان گفت امسال همزمان با روز حافظ در مهرماه ۱۴۰۰ افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان در منطقه موسیان انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اقدامات آموزش و پرورش موسیان پس از بازگشایی مدارس

رحیم ایمانی، هدف از افتتاح این جشنواره را شناسایی استعدادهای هنری و فرهنگی دانش آموزان در رشته های مختلفی نظیر: نقاشی، طراحی، سفالگری، قالیبافی، جاجیم بافی، هنرهای دستی و شعر دانست که طبق روال مرسوم آثار دانش آموزان ابتدا در مراحل مدرسه و منطقه به رقابت خواهند پرداخت. سپس آثار برگزیده جهت داوری به استان و نهایتا به مرحله کشوری راه پیدا می کنند و لازم است اشاره کنم که در جشنواره سال گذشته با وجود شرایط کرونایی باز هم دانش آموزان منطقه در رشته های عکاسی و قالیبافی در سطح استان موفق به کسب مقام شدند و ما امیدواریم که دانش آموزان ما در چهلمین دوره آن نیز بدرخشند.

ایمانی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در دوران پساکرونا و بازگشایی مدارس در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش آموزان بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های روانشناسی برای دانش آموزان و فرهنگیان، استفاده از متخصصین تغذیه جهت راهنمایی دانش آموران برای مواد غذایی مصرفی در دوران کرونا، تهیه آب ژاول جهت ضدعفونی کلاس‌های درس، توزیع ماسک و الکل بین دانش آموزان، توزیع تعدادی ترازو و دستگاه تست قند خون در مدارس، گنجاندن زنگ ورزش و توصیه‌های ورزشی به دانش آموزان جهت جلوگیری از اضافه وزن، ترغیب و تشویق به زدن واکسن با حضور مسئولین منطقه و کارشناسان شبکه‌ بهداشت و درمان با تجهیزات لازم در مدارس جهت واکسیناسیون دانش آموزان از جمله‌ این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به وجود محدودیت های موجود اظهار کرد: مقاومت عده‌ معدودی از اولیا و به تبع آن دانش آموزان از زدن واکسن و عدم همکاری آنان در این زمینه همچنین کمبود سرایدار و نیروی خدماتی در اغلب مدارس جهت حفظ و مناسب سازی محیط آموزشگاه از دیگر مشکلات بازگشایی مدارس است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش موسیان در پایان در پاسخ به سوالی درباره مزیت بازگشایی مدارس گفت: با توجه به دو زبانه بودن دانش آموزان منطقه موسیان و عدم امکان دسترسی اغلب آنها به فضای مجازی، بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به آموزش دانش آموزان ما کمک شایانی داشته باشد و نتایج تحصیلی مطلوب تر حاصل شود.

تهیه خبر: مریم آستوی و مبینا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار