موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟

تهران (پانا) - در جلسه صبح روز یکشنبه 7 آذر مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نمایندگان موافق و مخالف دلایل موافقت و مخالفت خود با وزیر پیشنهادی را بیان کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟

جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز یکشنبه، 7 آذر مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد پیدا کرده و برنامه‌هایی برای این وزارتخانه ارائه کرده که جای سوالات جدی به جای گذاشته است؛ به عنوان مثال باید مشخص شود برنامه وی برای حذف و مقابله با مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش پول می‌خورند، چیست. این غول و اژدهای چند سر موجب شده دانش‌آموزان سالانه هزینه‌های زیادی را انجام دهند.

نیک‌بین، مخالف: اگر می‌خواهید وضعیت کشور درست شود از بودجه وزارتخانه‌ها 30 تا 50 درصد کاسته و به آموزش و پرورش اضافه کنید

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی باید بگوید برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب چه برنامه‌ای دارد، همچنین وی باید پاسخگو باشد برنامه‌اش برای تعارض منافع و مسئله پساشغلی چیست.

نیک‌بین ادامه داد: مسئله تعارض منافع در هر مجموعه‌ای متفاوت است، به عنوان مثال در مجموعه‌ای مثل وزارت بهداشت مسئول غذا و دارو نباید خودش داروخانه داشته باشد و نه عضو هیأت مدیره شرکتی باشد که متأسفانه این مسائل وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید برنامه‌اش برای تغییر ساختاریافته در این وزارتخانه چیست، امروزه معلمان خرید خدمت، غیرانتفاعی، نهضتی، قرآنی، روزمزد، ساعتی و حجمی در مدارس دربسته حمایتی وجود دارند که تبعیض ساختاریافته محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: کسری معلم را نمی‌توان با بازگشت به تدریس معلمان بازنشسته درست کرد؛ تبعیض ساختاریافته، داد معلمان را درآورده است، این داد از فقر نیست بلکه از تبعیض است. دو معلم در یک مدرسه فعالیت می‌کنند اما درآمدشان متفاوت است. معلمان غیرانتفاعی با ماهی 500 هزار تومان در تهران فعالیت می‌کنند و بیمه نیز نیستند؛ وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای مافیای مدارس غیرانتفاعی دارد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره به مسئولان گفته‌ام اگر می‌خواهید وضعیت کشور درست شود از بودجه وزارتخانه‌ها 30 الی 50 درصد کاسته و به آموزش و پرورش اضافه کنید زیرا این مجموعه مهمترین وزارتخانه کشور است و آینده در دستان این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید پاسخ دهد نظرش در مورد خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش چیست؛ دوستان غربزده این کشور محتوای آموزشی را به سمتی بردند که واژه‌های ایثار و خودگذشتگی را حذف کنند از این رو وزیر پیشنهادی باید برنامه‌اش در این خصوص را ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین مسائلی است که این روزها در مجلس شورای اسلامی مطرح است، آقای نوری باید پاسخ دهد چطور می‌خواهد اعتبار اجرای این لایحه را تأمین کند و برنامه‌اش برای تأمین اعتبارات این وزارتخانه چیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آموزش و پرورش پیشتر دنبال شایسته سالاری در آزمون‌ها بودند اما در این سال‌ها عموماً ملاک سنجش و رتبه‌بندی دانش‌آموزان را تست‌ها مشخص می‌کند نه استعدادها؛ در نطق‌های گذشته گفته‌ام آموزش و پرورش بی‌سوادپرور و استعدادکش است که بیانگر نکته مذکور ست؛ به عنوان مثال فرزند بنده نمره‌اش در درس ادبیات 20 است اما در دروس زبان انگلیسی و ریاضی نمرات 10 و 12 می‌گیرد. چرا سیستم آموزشی می‌خواهد ریاضی این فرد مثل ادبیاتش شود در حالی که وی استعداد ادبیات دارد و می‌تواند مولوی، حافظ و شهریار، پروین اعتصامی و فاضل نظری شود. وزیر پیشنهادی باید بگوید چه برنامه‌ای برای به فعلیت رساندن استعداد دانش آموزان و شایسته سالاری در این حوزه دارد.

نیک‌بین بیان کرد: 12 سال فرزندانمان در نظام آموزشی درس می‌خوانند اما باید مشخص شود چه چیزی یاد می گیرند؛ اما زبان داخلی و خارجی فرا می‌گیرند کدام مهارت در سیستم آموزشی به آنها یاد داده می‌شود و اصلا کدام برنامه مهارتی در آموزش و پرورش وجود دارد؛ متأسفانه فرزندانمان بعد از 12 سال تحصیل موضوع یاد نمی‌گیرند مگر اینکه خودشان و خانواده‌هایشان اقدام کنند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: 80 درصد قبولی کنکور مربوط به دانش‌آموزان غیرانتفاعی و 20 درصد مربوط به دانش‌آموزان مدارس دولتی است در حالی که 15 درصد جمعیت دانش‌آموزان در غیرانتفاعی تحصیل کرده و 75 درصد در مدارس دولتی که بیانگر نتیجه عکس در قبولی کنکور است؛ سیستم آموزشی استعدادها را می‌کشد و بی‌سواد می‌پروراند و در برگزاری کنکور اشتباه تعداد قبولی‌ها نیز متفاوت می‌شود.

وی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید چه برنامه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان دارد؛ این موضوع یکی از مولفه‌های مهم سند تحول بنیادین به عنوان اسناد بالادستی نظام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید برنامه‌اش برای اعمال مدرک دوم و سوم فرهنگیان چیست؛ فرهنگیان درخواست دارند مدارک بالاتر از زمان استخدامشان اعمال شود.

نوروزی، موافق: وزارت آموزش و پرورش باید در اختیار فردی از جنس آن باشد/ برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است/ فراکسیون‌های شاهد، ایثار و شهادت و ایثارگران مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد خود را به یوسف نوری می‌دهند

حسن نوروزی در موافقت با برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی کشور نقش محوری دارد مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از 15 میلیون دانش آموز باید در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی بیش از 95 درصد مردم کشور سواد دارند، ادامه داد: امروزه تعداد آموزشگاه های کشور از 50 هزار به 120 هزار ارتقاء یافته و در حال حاضر 3 هزار و 600 مدرسه شبانه روزی، 16 هزار مدرسه نمونه دولتی، 60 هزار مدرسه عشایری و 14 هزار مدرسه شاهد ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی، 8 سال در اختیار جبهه دوم خرداد، 8 سال در اختیار جبهه تدبیر و امید بود و وضعیت فعلی را بر آن تحمیل کردند، عنوان کرد: امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه‌ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است، گفت: وزیر پیشنهادی دارای سابقه 55 ماه حضور در جبهه و جانبازی است.

نوروزی گفت: مطالبات گوناگونی مانند طبقه بندی معلمان، احترام بخشی به معلمان، دانش آموزان و اولیا، ارتقاء فعالیت‌های آموزش و پرورش، بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان، ارتقای معیشت، منزلت و کرامت معلمان، اجرای دقیق رتبه‌بندی معلمان، ایجاد مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش‌آموزان، توجه به منابع مالی وزارتخانه و تعامل سازنده با مجلس از وزیر پیشنهادی وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما نمایندگان در مقابل وظیفه داریم در تدوین قوانین موردنیاز برای تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش مانند تدوین قانون جامع به کارگیری نیروی انسانی، نظارت بر اجرای دقیق سند بنیادین دقت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: فراکسیون‌های شاهد، ایثار و شهادت و ایثارگران مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد خود را به شما می‌دهند.

چنارانی، مخالف: خواستار ارائه برنامه‌های اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری، وضعیت دانشگاه فرهنگیان و بیمه معلمان هستیم

هاجر چنارانی در جریان بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: مخالفت ما با شخص وزیر نیست بلکه با برنامه‌های وی است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: به عنوان معلم می‌گویم حکم کارگزینی خود را به تازگی از آموزش و پرورش گرفته‌ام که هنوز حقوق خود را که 8 میلیون تومان است از این وزارتخانه دریافت می‌کنم لذا نمایندگانی که می‌گویند فرهنگی و معلم هستند مدرک آن را نیز نشان دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید لایحه رتبه‌بندی را چگونه اجرا می‌کند، عنوان کرد: بنده عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم بوده‌ام لذا وزیر باید توضیح دهد برای برنامه هفتم از چه محلی قصد دارد اعتبارافزایی کند و برای اجرای آن چه برنامه‌ای دارد و معتقدم برنامه وزیر پیشنهادی عملیاتی نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه من یک معلم خادم مردم هستم و چالش‌های وزارت آموزش و پرورش که عمیق و چندبعدی است را می شناسم، اظهار کرد: آقای نوری آیا شما تیم نواندیش دارید؟ آیا هیچ جلسه‌ای با کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت داشته‌اید؟ شما زمانی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اید و مشکلات مالی آنجا را می‌دانید لذا چه برنامه‌ای برای آن دارید.

چنارانی ادامه داد: در دوره‌ای که در هلال احمر بودید موضوعی را از شما پیگیری کردم که حتی پاسخگو هم نبودید. اکنون 10 سال است از فضای آموزش و پرورش هم فاصله گرفته‌اید و دغدغه‌های آموزش و پرورش که زمین مانده را نمی شناسید. فضای مجازی اتاقی شیشه‌ای است که همه چیز را نمایان می‌کند و تمام مسائل و دغدغه‌ها مطرح می‌شود، شما چه اشرافی به آن دارید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: 4 اردوگاه بزرگ در کشور داریم که بزرگترین آن شهید رجایی نیشابور است که در گذشته متعلق به پیشاهنگان بوده و یونسکو اعلام کرده این محل بزرگترین پتانسیل شرق کشور است و سالیانه 15 هزار دانش‌آموز در آن رفت و آمد دارند اما هیچ رسیدگی به این منطقه نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان معطل مانده و چوب حراج به آن زده‌اند، ابراز داشت: از کجا می‌خواهید برای آن افزایش اعتبار جذب کنید لذا رسما بگویید آیا قلباً به رتبه‌بندی اعتقاد دارید یا خیر. همچنین به مردم و معلمان درباره محل بودجه آن توضیح دهید.

چنارانی تصریح کرد: ورودی و خروجی آموزش و پرورش تناسب ندارد، چنانچه تعداد بازنشستگان زیاد است اما معلم جوان کم داریم و این در حالی است که 17 میلیون دانش‌آموز داریم که برای آن‌ها تدبیری نشده است ضمن اینکه باید توضیح دهید پیوست شما برای تمام وزارتخانه‌ها چیست.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در پایان با تأکید بر ضرورت ارائه برنامه از سوی وزیر پیشنهادی درباره نیروهای این وزارتخانه و سند تحول با توجه به هویت، معیشت و امنیت آنها خاطرنشان کرد: مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار بزرگ است، همچنین ما خواستار ارائه برنامه‌های شما در حوزه اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری، وضعیت دانشگاه فرهنگیان و بیمه معلمان هستیم.

غضنفرآبادی، موافق: نوری توجه زیادی به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان دارد

موسی غضنفرآبادی هم در ادمه در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان فرمودند «دهه های آینده، دهه‌های شماست و شما هستید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور و طلوع ولایت عظما (ارواحنا فدا) است، نزدیک کنید، برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت و اگر از این راهبرد غفلت شود، خسارت خواهیم دید، مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق، اصیل و ایمانی است.»

نماینده مردم بم در مجلس یازدهم ادامه داد: همه می دانیم که آموزش و پرورش پایه پیشرفت، پایه علمی و پایه فرهنگی کشور است، اگر آموزش و پرورش در همه موضوعات در سطح و تراز خود خوب عمل کند، بخش عظیمی از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد که بر همین اساس برنامه ها و سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی افزود: با توجه به شناختی که از ایشان وجود دارد و همچنین با توجه به سوابق درخشان ایشان، وی می تواند این جایگاه را پر کند. ایشان برای گام دوم انقلاب تنها بستری را که درک نشده است، آموزش جوانان می داند که تاکید دارند باید به این موضوع پرداخته شود.

غضنفرآبادی اظهار کرد: در برنامه ایشان و بررسی سوابق آمده است که وی مسئول پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر و بحرین، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی، نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی، مشاور معاونت توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی و البته سوابق دیگری نیز دارند که در گزارش کمیسیون آموزش به نمایندگان محترم ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ایشان از رزمندگان باسابقه و موثر در جبهه های جنگ بودند و همچنین در بحث برنامه‌های اولویت دار در کوتاه مدت و میان مدت برنامه های بسیار کاملی دارند که در برنامه‌های کوتاه مدت ایشان آمده؛ تعریف برنامه های اجرایی و عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام‌های 6 گانه، تعیین نقش‌ها و شاخص‌های کلیدی و تعیین استلزامات لازم با ملاحظه در بازنگری آن، پیگیری و اجرای کامل رتبه‌بندی فرهنگیان، برنامه ریزی جهت حضور و اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی و پرورشی دانش آموزان، استفاده حداکثری از قانون بودجه جهت تامین مالی و پرداخت تعهدات مالی، پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و اتخاذ تدابیر لازم جهت پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم به ویژه در مناطق محروم و... است.

وی تصریح کرد: در برنامه های میان مدت ایشان تدوین و بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اصلاح و تصویب لوایح مورد نیاز برای پیشبرد سیستم آموزشی و پرورشی کشور و در نهایت توجه جدی به سند تحول بنیادین است که ایشان توجه جدی به این امر دارد. از همکاران محترم می خواهم که با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی در جهت کمک به فرهنگیان گام مهمی بردارند.

زنگنه، موافق: به جرات می‌توان گفت یوسف نوری به خوبی با مسائل اقتصادی آموزش و پرورش آشنا است

محسن زنگنه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: نهاد بسیج یک نهاد نو پدیدی بود که در برابر بسیج توده‌ها در غرب و شرق ارائه شد و یک مدل اسلامی در برابر مدل های NGO، حزب و تشکل‌های کارگری که توانست میلیون‌ها انسان را در سراسر دنیا جذب کند، تشکیل شد لذا هفته بسیج را به همه بسیجیان و آزادی خواهان تبریک می گویم.

وی در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با استناد به سخنان مخالفین، عنوان کرد: به عنوان نماینده‌ای که در حوزه اقتصاد در مجلس انجام وظیفه می‌کنم نکاتی را بیان می‌کنم؛ آقای نوری از جنس آموزش و پرورش بوده و سال‌های متمادی از تدریس در مدارس تا دانش ‌سراها و تربیت معلم را گذرانده است و این نقطه قوتی برای یک وزیر محسوب می‌شود اما آنچه بنده را مجاب کرد که برای موافقت با گزینه پیشنهادی وارد میدان شوم مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است.

زنگنه تاکید کرد: امروز آنچه مشکل ما در حوزه آموزش و پرورش است مسئله اقتصاد آموزش و پرورش بوده چرا که باید قبول کرد مانند 40 سال گذشته نمی‌توان اقتصاد آموزش و پرورش را اداره کرد. منابع آموزش و پرورش و منابع پایدار بودجه نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم برای ساماندهی آموزش و پرورش و اقتصاد تعلیم و تربیت به بودجه های دولتی اکتفا کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گستردگی ساختار انسانی آموزش و پرورش، حجم فرهنگیان و کارمندان، طرح‌های معیشتی و بودجه بر این نهاد نمی‌تواند نیازهای بخش تعلیم و تربیت را در درازمدت پاسخگو باشد.

وی ارتقای کیفی و کمی ساختمان‌های آموزشی، ساخت فضاهای فرهنگی و ورزشی، ارتقاء ابزار آموزشی به ویژه تقویت زیرساخت‌های آموزش الکترونیک، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان، گسترش خدمات دوران بازنشستگی و تامین نیروی جوان و متخصص را جزئی از اقتصاد آموزش و پرورش دانست که ما برای تحقق آن هیچ راهی جز اقتصاد مردمی و تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان نداریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برای تحقق همه موارد عنوان شده هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه فردی بر مسند وزارت آموزش و پرورش تکیه زند که نگاه اقتصادی داشته باشد. امروز کسی را در آموزش و پرورش می‌خواهیم که اقتصاد این نهاد را بشناسد و با عدد و رقم آشنا باشد کسی که با تامین منابع مالی آشنا باشد.

وی با اشاره به ایرادهای وارده به صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که رئیس‌جمهور فردی را به عنوان وزیر معرفی کرده که وی از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و حداقل قدم اول برای اصلاح صندوق را برداشته است.

زنگنه عدم آشنایی مدیران میانی و استانی با حوزه اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته دانست و گفت: طی سال‌هایی که نوری از آموزش و پرورش دور بوده وی فعالیت‌هایش مبتنی بر مسائل اقتصادی بوده و در هولدینگ‌های بزرگ کشور فعالیت داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سابقه خدمت نوری در قرارگاه خاتم تصریح کرد: نفس کشیدن و مرتبط بودن با این نهاد عملا ویژگی‌های مالی و اقتصادی افراد را رشد می‌دهد. بارها در کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نماینده قرارگاه خاتم میزبان آقای نوری بودیم و به جرات می‌توان گفت وی به خوبی با مسائل اقتصادی آموزش و پرورش آشنا است.

وی برنامه‌های نوری در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش را نیز بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هولدینگ‌های بازنشستگی بسیار متفاوت است چرا که ما امروز با معلمی مواجه‌ایم که در طول 30 سال خدمت هر سال مبلغی را به صندوق داده، بازنشسته شده و حتی فوت شده و ورثه او هم نتوانسته میوه این صندوق را برای خود برداشته کنند. صندوق ذخیره فرهنگیان برای این است که به فرهنگی زنده و حی خدمت کند اما متاسفانه این صندوق از مسیر خود خارج شده است.

وی یکی دیگر از سوابق نوری را مدیرکل برنامه و بودجه آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور بسیار پایین بوده و این رقم در مجموع 10 درصد است که حداقل باید به 18 درصد افزایش برسد.

زنگنه ضمن احترام به دو وزیر معرفی شده پیشین که مورد قبول مجلس واقع نشدند، گفت: امروز زمان بایدها نیست بلکه زمان نگاه به رزومه و سوابق افراد است لذا امیدواریم با توجه به سابقه موجود وزیر پیشنهادی آینده روشنی در انتظار آموزش و پرورش باشد.

بسطامی، موافق: برنامه‌های نوری منطبق با احکام ۲۰ ساله کشور و در راستای تحقق عدالت آموزشی است

علی اکبر بسطامی نیز در پایان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش و در رأس آن معلمان، پیشقراولان صیانت از رسالت گرانقدر انبیاء الهی هستند. این رسالت برای تکمیل خلقت و صیانت از پویایی علمه البیان بوده و برای همه نسل‌ها و انسان‌ها برنامه دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان پرچمدار و امانتدار فطرت پاک و ضمیر درونی انسان‌ها هستند؛ آنها طبیب بوده و طبیب واقعی انسان ره گم کرده در عالم ظلمانی هستند.

وی افزود: امروز به قداست جایگاه معلم از معلمی می‌گویم که یار غار نیروهای انقلاب در سختی های نظام بوده است. وی همرزم شهیدان بوده و خوشحالم دولت کریمه آیت‌الله رئیسی در آستانه برپایی کنگره 3 هزار شهید والامقام استان ایلام یکی از یاران همرزمان شهیدان را به مجلس معرفی کرده است. وی در دوران خوف و رجا با در دست داشتن یک کتاب، برای حفظ کیان نظام و حفظ تمامیت ارزی جمهوری اسلامی تلاش کرده است.

بسطامی ادامه داد: حاج یوسف محور وحدت نیروهای انقلاب، خط شکن زمان جنگ، معلم ارزنده دوران‌های خوف و خطر در خطوط مقدم جبهه‌ها، یادگار شهیدان کربلای 1، همرزم شهیدان زنده زنده جان داده بلندی‌های شاخ شمیران است. به لطف دولت سیزدهم بعد از 40 سال به مردم استان ایلام محبت شد تا فرزندی از این استان به عنوان وزیر انقلابی، مسئولیت تربیت فرزندان این سرزمین را برعهده بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: حاج یوسف در مکتب امامین انقلاب بزرگ شده است؛ مشی وی در مشی امامین انقلاب بوده و سعی او در مشی او و مشی او در سعی او است.

وی گفت: انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌تواند آینده تربیت فرزندان این سرزمین را روشن کند؛ حاج یوسف در تدوین سند 20 ساله کشور، احکام دائمی، اسناد مالی یک و دو دولت، برنامه ششم توسعه و... به عنوان نیروی انقلابی نقش داشته است.

بسطامی بیان کرد: برنامه‌های نوری در جهت اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و توسعه زیرساخت‌های آموزش و پروش، رفاه فرهنگیان و دانش‌آموزان، دانشگاه فرهنگیان، تحقق عدالت آموزشی و ... است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید رابطه دوستانه و برادرانه با قوه مقننه داشته باشد از این رو نمایندگان نیز وی را در اجرای برنامه‌های این وزارتخانه تنها نخواهند گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار