نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با پانا؛

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توان و تخصص دفاع از معیشت معلمان را دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت معلمان شخصیتی می‌خواهد که بتواند در سهم بودجه‌ای با تمام وجود و با تخصص از آن‌ها دفاع کند، تاکید کرد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این تخصص و توانمندی را دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توان و تخصص دفاع از معیشت معلمان را دارد

مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلش شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به معرفی «دکتر یوسف نوری» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: «بعد از دو دور معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که با رای منفی مجلس مواجه شدند، آقای دکتر یوسف نوری معرفی شده‌اند. خدارا شاکریم که ایشان از بدنه وزارت آموزش و پرورش هستند، یعنی به معنای واقعی، معلم‌اند.»

وی ادامه داد: «براساس اعتماد دینی که داریم که اعتقاد به قرآن است، خداوند متعال در آن خیلی بر روی صبغه افراد و در واقع سابقون تاکید دارند. یوسف نوری از سابقون هستند و از فرهنگیانی که در سخت‌ترین شرایط کشور، ثابت کرده است که دل در گرو عظمت و حفظ تمامیت ارضی این مرز و بوم داشته است و سند آن نیز همان رزمندگی ایشان است.»

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: «رزمنده کسی است که خود را فدایی ملت و فدایی اعتقادات و کشورش می‌داند. آقای دکتر یوسف نوری یک برگ برنده است که به امید خدا تا جایی که من اطلاع دارم اکثر نمایندگان مجلس از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند و همه به او کمک می‌کنیم تا وی در این جایگاه قرار بگیرد. چون ایشان معلم است، معلمی دلسوز است و در هر جایگاهی که بوده است، تعهد و تخصص و وجدان کاری وی ثابت شده است.»

محمودوند تصریح کرد: «ایشان در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی تبحر خاصی دارد. دلسوزانه و تخصصی در حوزه بودجه کشور فعالیت داشته است. برنامه آقای نوری حول محور بودجه و برنامه‌ریزی است که امروز اولویت اول این دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است. معیشت معلمان شخصیتی می‌خواهد که بتواند در سهم بودجه‌ای با تمام وجود و با تخصص از معلمان دفاع کند و آقای نوری این تخصص و توانمندی را دارد.»

«یوسف نوری» متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار