آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

دانش‌آموزان برای حضور در مدارس گروه‌بندی می‌شوند؛ تعداد روز حضور متفاوت است

تهران (پانا) - به گفته سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس براساس برنامه‌ریزی‌های مدارس که به اطلاع دانش‌آموزان رسیده است مدارس از اول آذر باز شدند؛ برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان گروه‌بندی می‌شوند که تعداد روز حضور در مدارس برای دانش‌آموزان متفاوت است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان برای حضور در مدارس گروه‌بندی می‌شوند؛ تعداد روز حضور متفاوت است

در هفته گذشته به دلیل اهمیت وزارت آموزش و پرورش اخبار پیرامون برنامه‌ها و اقدامات پیش روی یوسف نوری گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بود و بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت بر پیگیری معیشت فرهنگیان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش تاکید کردند.

از روز معرفی یوسف نوری از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌های وی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، همچنین مقرر شده است فردا شنبه ۶ آذر جلسه جمع‌بندی کمیسیون آموزش درباره صلاحیت یوسف نوری برگزار تا روز یکشنبه 7 آذرماه با حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی این موضوع به رای گیری گرفته شود.

شرایط شرکت دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه در جشنواره «شعر مهدوی»، قبولی 13 هزار و 67 نفر در آزمون توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز، درج رمزینه‌های سریع پاسخ در ۱۲۶ عنوان کتاب شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، الزامی شدن حضور همه دانش‌آموزان در مدارس از یکم آذر، نحوه برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی در شرایط کرونایی، معرفی 48 عنوان کتاب در پنجمین جشنواره دانایی توانایی، آغاز طرح «اتقان» برای ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی، برنامه گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، اعلام اسامی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره کتاب رشد، جزئیات برگزاری «کتاب سال معلم» از سوی آموزش و پرورش، اعلام 17 کانال‌ شبکه شاد با محتواهای دینی ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا، تکذیب خبر ابتلای 15 دانش‌آموز به ویروس کرونا در مدرسه لرستان و اعلام اسامی دانش‌آموزان منتخب ایران برای شرکت در مسابقات قرآن جهان اسلام از دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش بود.

برخی اخبار دیگر هفته گذشته آموزش و پرورش را در گزارش پیش رو می‌خوانیم:

جزئیات بازگشایی مدارس

علیرضا کمرئی در هفته گذشته همزمان با بازگشایی مدارس کشور در تماس تلفنی با شبکه خبر گفت: سومین مرحله از بازگشایی مدارس را از اول آذرماه داریم که دانش‌آموزان ابتدایی‌ در تمام پایه‌ها و دانش‌‌آموزان متوسطه اول راهی مدارس شدند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های مدارس که به اطلاع دانش‌آموزان رسیده است مدارس از اول آذر باز شدند؛ برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان گروه بندی می‌شوند که تعداد روز حضور در مدارس برای دانش‌آموزان متفاوت است.

سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس بیان کرد: بوفه مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان باید مواد غذایی مورد نیاز خود را از منزل به همراه بیاورند کلاس‌های 15 نفره برای فعالیت‌های ورزشی مجاز است فاصله گذاری و تهویه کلاس‌ها نیز باید در مدارس مورد توجه باشد.

وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان باید بهداشت فردی را رعایت و از ماسک استفاده کنند درباره اجباری یا اختیاری بودن حضور در مدارس اظهار کرد: با تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت‌های آموزشی آغاز می‌شود و مدارس باز است لذا بنا بر ارائه آموزش حضوری است اگر فرصتی برای ارائه آموزش حضوری نیست باید آموزش مجازی مدنظر باشد.

کمرئی اعلام کرد تمام دانش‌آموزان براساس مقررات مدرسه در زمان‌های تعیین شده در مدارس حاضر خواهند شد.

بزرگترین خلا نظام آموزشی نقش پذیری است

علیرضا کاظمی صبح روز 2 آذرماه در دیدار با همکاران سازمان دانش‌آموزی به مناسبت هفته بسیج ضمن گرامیداشت این هفته گفت: سازمان دانش‌آموزی یک گنجینه برای قرار دادن موقعیت‌های تربیتی پیش‌روی دانش‌آموزان و دلیل موفقیت سازمان دانش‌آموزی همدلی، انسجام و همکاری تیمی تمام افراد شاغل در این سازمان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت سازمان یک گنجینه ارزشمندی است که بهترین موقعیت‌های تربیتی را مقابل نسل آینده قرار می‌دهد زیرا بزرگترین خلا نظام آموزشی نقش پذیری است که سازمان و سایر تشکل‌ها می‌توانند این خلاها را پر کنند.

جذب ۵۴ هزار دانش‌آموز خبرنگار در خبرگزاری پانا طی سال تحصیلی جدید

اسماعیل بحری زاده مشاور سرپرست آموزش و پرورش و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی نیز در این نشست به بیان فعالیت‌های این سازمان در ۳ بخش پرداخت.

وی در این نشست از جذب ۵۴ هزار دانش‌آموز خبرنگار در خبرگزاری پانا طی سال تحصیلی جدید نیز خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار