عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در گفت‌وگو با پانا:

«نوری» با مسائل آموزش و پرورش آشناست

تهران (پانا)‌ - عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان شاخصه‌های مدیریت در وزارت آموزش و پرورش درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت وی گزینه خوبی است و با این حوزه آشناست اما باید برنامه‌هایش از سوی نمایندگان به دقت بررسی شود.

کد مطلب: ۱۲۳۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
«نوری» با مسائل آموزش و پرورش آشناست

کمال علیپور خنکداری، نماینده جویبار، سوادکوه و قائمشهر در گفت‌وگو با پانا در رابطه با نگاه مجلس به وزرات آموزش و پرورش و شاخصه‌های لازم برای وزیر پیشنهادی، گفت: «وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و رشد جوان و دانش‌آموز ما باید بر مبنای فرهنگ اسلامی باشد.»

وی ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش کارخانه آدم‌سازی است و آنجا آینده‌سازان کشور تربیت می‌شوند. آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان قرار گرفته و ساخته خواهد شد. از همین جهت این میزان اهمیتی که این وزارتخانه دارد می‌طلبد که مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش دارای شاخصه‌ها و مولفه‌های مختلفی باشند که بتوان همین انسان‌سازی انجام شود.»

علیپور در ادامه بیان کرد: «در میان این شاخصه‌ها، مدیر آموزش و پرورش، باید روحیه انقلابی داشته باشد، یعنی در چارچوب فرهنگ نظام جمهوری اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی ورود کند و ویژگی دوم این است که در مدیریت کلان کشور هم علاوه بر آموزش و پرورش تجربه داشته باشد.»

وی افزود: «مساله سابقه در آموزش و پرورش موضوع مهمی است، چراکه فردی که در اینجا مسئولیت برعهده می‌گیرد باید مشکلات فرهنگیان را لمس کرده و آسیب‌ها و فرصت‌های این بخش را بشناسد. همچنین به مشکلات موجود و زیرساخت‌ها برای حل این مشکلات مسلط باشد.»

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین ابراز داشت: «آموزش و پرورش یک وزارتخانه وسیع است و اگر کسی مطلع نباشد، کار نکرده باشد و شناخت نداشته باشد، سخت است که بتواند آن را مدیریت کند و مشکل ایجاد می‌شود؛ در مقابل فکر می‌کنم که اگر کسی این شاخصه‌ها را داشته باشد می‌تواند موفق باشد.»

وی ادامه داد: «وزیر آموزش و پرورش باید یک رویکرد تامین مالی و اقتصادی هم داشته باشد که بیاید این مشکلات فرهنگی و نوسازی مدارس و تجهیزات و سبک نوسازی آموزش و ... را برطرف کند و برای این نیاز است که نگاه اقتصادی هم داشته باشد، اگر این‌ها را داشته باشد، می‌تواند موفق باشد.»

علیپور در پایان درخصوص سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: «هنوز سوابق و برنامه‌های آقای نوری را نخواندیم، ایشان نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی بوده و من شناختی که از ایشان دارم، گزینه خوبی است؛ در آموزش و پرورش مدیرکل بودجه هم بوده است با این حوزه آشناست البته باید برنامه‌های ایشان را با دقت ببینیم که چه برنامه‌هایی در نظر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار