روند بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران‌ (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره روند بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
روند بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، درباره روند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اظهار کرد: روند بازگشایی مدارس به صورت اقتضایی و با اختیار به مناطق انجام می‌شود که طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده مدارسی که دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر بودند برای گروه‌های آسیب بینایی شنوایی و ناتوان و ناتوان ذهنی در کلاس‌های ۶ نفره برپا شده اند.

وی ادامه داد: برای طیف دانش آموزان اتیسم و چند معلولیتی در گروه‌های سنی ۲-۳ نفره کلاس‌های حضوری برگزار شد و اگر تعداد دانش آموزان بیشتر باشد کار به صورت گروه بندی شده دنبال می‌شود آموزش و پرورش استثنایی از سایر مدارس با رعایت تمام برنامه‌های بهداشتی به تدریج حضوری خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در نظر گرفته شده است، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با امکانات موجود از آموزش‌های بستر مجازی و به ویژه شاد بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: از اول آبان ماه هم برای دانش آموزان نابینا نرم‌افزار گویا ساز آماده خدمت‌رسانی است همچنین از اول مهر هم نسخه جدید شبکه شاد امکان گفتگو‌های گروهی در کلاس را برای دانش آموزانی که با آسیب بینایی مواجه هستند، فراهم کرده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به موضوع واکسیناسیون هم اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۹۵ درصد معلمان استثنایی دانش آموزان هم در اولویت قرار دارد که در حال انجام است.

وی یادآوری کرد با توجه به تمهیدات انجام شده آمادگی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه فراهم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار