عقل سالم در بدن سالم است

قرچک(پانا) - بسیاری از مردم به ورزش بی‌ توجه هستند، غافل از اینکه ورزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای زندگی است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عقل سالم در بدن سالم است

ریحانه شکیب از نوجوانان ورزشکار و مدال‌آور شهرستان قرچک است که چندین بار در مسابقات گوناگون ورزشی مقام اول را کسب کرده و در چندین رشته ورزشی فعالیت می‌کند.

وی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی اظهار کرد: «هنگامی‌که 6 ساله بودم؛ مادرم من را به باشگاه ورزشی برد، تا قبل از آن من درکی از ورزش نداشتم و وقتی وارد حوزه ورزشی شدم هر روز علاقه من به ورزش بیشتر می‌شد. ورزش تغییرات چشمگیر و خوبی را در زندگی من به همراه داشت. ورزش شادی و انرژی را در زندگی من چند برابر کرد و می‌توانم بگویم از وقتی که در حوزه ورزشی فعال هستم به آرامش روحی و روانی رسیدم.»

این ورزشکار ۱۳ ساله در ادامه بیان کرد: «ورزش از قدیم هم مورد توجه مردم بوده است همانطور که ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید،عقل سالم در بدن سالم است، بنابراین جسم انسان برای شاد و سلامت بودن نیاز به تحرک و ورزش دارد. ورزش همچنین باعث جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، زیرا بر روح و روان انسان تاثیرات مثبت می‌گذارد.»

وی گفت: «پدران و مادران نقش بسزایی در تشویق فرزندان خود به انجام فعالیت ورزشی دارند و این پدر و مادران هستند که قدم اول را برای ترویج ورزش در جامعه بر‌می‌دارند. من در روستا زندگی می‌کنم و با مشکلات زیادی رو‌به‌رو هستم. اوایل خویشاوندان اصرار داشتند که به جای اینکه در رشته ورزشی فعالیت داشته باشم خودم را در رشته‌هایی که در زندگی کاربرد و فواید بیشتری دارند سرگرم کنم. اما آنها غافل از این بودند که ورزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای زندگی است؛ از نوجوانان کشورم می‌خواهم که ورزش را یکی از امور مهم زندگی بدانند و در فعالیت‌های ورزشی شرکت داشته باشند.»

خبرنگار دانش‌آموز:ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار