چرا بورس رشد کرد؟

تهران (پانا) - بورس در اولین روز شروع به کار مجید عشقی، رئیس جدید سازمان بورس ۲/۸ درصد رشد کرد و شاخص کل به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

کد مطلب: ۱۲۲۳۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
چرا بورس رشد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین روز شروع به کار رئیس سازمان بورس با رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل همراه بود اما سوال اینجاست که این رشد تا کجا ادامه دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلایل رشد بازار گفت: رشد بازار امروز سه دلیل اساسی داشت. رشد قیمت‌های جهانی در آخر هفته یکی از دلایل رشد بورس بود. دومین دلیل عوض شدن رئیس جدید سازمان بورس بود و از طرفی بازار از لحاظ تکنیکالی بعد از اصلاح آماده رشد بود.

این کارشناس در رابطه با ادامه‌دار بودن روند صعودی گفت: به نظرم رشد زیاد بازار چندان ادامه‌دار نیست و احتمالا یا پس‌فردا عرضه در بازار افزایش پیدا می‌کند و بازار متعادل می‌شود.

حدادی در ادامه گفت: یکی از دلایل رشد زیاد شاخص کل بازار سهام رشد سهم‌های بزرگ و کامودیتی محور بازار بود واحتمالا بازار در روزهای آینده معاملات متعادل می‌شود اما به نظرم حجم معاملات در روزهای آینده هفته افزایش پیدا می‌کند.

رشد امروز شاخص کل در حالی رخ داد که کارشناسان بازار سهام، علت اصلی صعود شاخص را تغییرات اساسی در مناصب سازمان و کاهش ترس سهامداران می‌دانند.

سبزپوشی اکثر گروه‌ها و تشکیل صف خرید در نمادهای بزرگ موجب شد تا ارزش معاملات امروز رشد چشمگیری نداشته باشد. امروز ارزش کل معاملات بورس بیش از پنج هزار میلیارد تومان بود.

سه نماد فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مجموع حدود ۹ هزار واحد بر شاخص تاثیر داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار