امروز؛ پایان مهلت واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس

تهران (پانا) - به گفته سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس امروز پایان می‌یابد، اما فعالیت مراکز برای واکسن همچنان تداوم دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
امروز؛ پایان مهلت واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله معادل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند؛ این روند ادامه دارد و پیش بینی می‌کنیم این آمار به بالای ۶۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: برای فرهنگیان هم از مرداد با همکاری وزارت بهدشت واکسیناسیون در ۴۲۷ پایگاه تجمیعی انجام شد و تاکنون بالغ بر ۸۵ درصد فرهنگیان کشور اعم از مربیان مهد‌های کودک، معلمان، استادان دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان واکسینه شدند و آن گروهی که واکسینه نشدند، افرادی مبتلا به کرونا بودند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش تصریج کرد: در صورت بازگشایی مدارس، بیش از ۹۰ درصد افراد عواملی که به هر نحوی با دانش آموزان ارتباط دارند، واکسینه شدند و این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که مشکلی بابت واکسینه شدن عوامل وجود ندارد.

تصمیمی بر واکسینه شدن دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال هنوز وجود ندارد

گودرزی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی مبنی بر واکسینه کردن دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال گرفته نشده است، بیان کرد: در این مورد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی همچنین به فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانش اموزان اشاره داشت و گفت که با ابلاغ دستورالعملی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت به تمام ادارات کل آموزش و پرورش کشور، کمیته‌های هماهنگی استانی بین ادارات آموزش و پرورش شروع کار در پایگاه‌‎ای تجمیعی را کلید زد و واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله صورت انجام شد.

گودرزی اظهار کرد: با شروع این فعالیت ۵۷۹ پایگاه در سراسر کشور که تحت پوشش آموزش و پرورش بودند، راه انداری شد و همکاری خوبی میان وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گرفت همچنین ۲۱ و ۲۲ مهر طبق توافق انجام شده لکه گیری داریم یعنی دانش آموزانی که تاکنون موفق به مراجعه نشدند، می‌توانند از طریق ادارات آموزش و پرورش نشانی مراکز تجمیعی را دریافت کرده و مراجعه کنند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش اضافه کرد: البته مراکز جامع خدمات سلامت همچنان فعال و پذیرای دانش آموزان برای واکسیناسیون است.

زمان بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا

وی از امکان اکسیناسیون والدین در مراکز تجمیعی آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: والدینی که واکسینه نشدند به پایگاه‌های تجمیعی مراجعه کرده و می‌توانند همراه فرزند خود دز اول واکسن را دریافت کنند.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که با وجود نیاز به حداقل دو هفته برای ایجاد ایمنی واکسیناسیون پس از دریافت دز دوم آیا آبان، زمان مناسب برای بازگشایی مدارس است، تصریح کرد: یکی از الزاماتی که برای بازگشایی اهمیت دارد واکسیناسیون دانش آموزان است البته که واکسیناسیون به تنهایی ایمنی ۱۰۰ درصدی نمی‌دهد و تمام شیوه نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی براینکه آیا زمان بازگشایی از نیمه دوم آبان قطعی است یا خیر، اظهار کرد: این ویروس متنوع و دارای سوش‌های متعددی است و طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا در این مورد تصمیم گیری شده و ما هم آن را ابلاغ و اجرا می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار