جزئیات برگزاری پویش ملی ایران سرسبز؛ کاشت ۵۰ میلیون نهال در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - جلسه پویش ملی ایران سرسبز صبح امروز 24 مهرماه با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، معاون برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگی هنری و مدیران سازمان جنگل‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری پویش ملی ایران سرسبز؛ کاشت ۵۰ میلیون نهال در سال ۱۴۰۰

علی رمضانی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برای انعقاد تفاهم نامه دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش اولویت گذاری می‌کنیم گفت: براساس همکاری‌های موثر با دستگاه‌های مختلف، امسال دو پویش گاز هسته ای و پویش ملی ایران سرسبز را راه اندازی کردیم دبیرخانه این پویش را نیز تشکیل دادیم.

وی با تاکید بر وجود ۱۱۰ هزار واحد آموزشی، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، ۲۹ میلیون خانواده، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی و ۳۰۴ اردوگاه افزود: دانش‌آموزان از مقطع پیش دبستانی تحت پوشش این اداره کل هستند و برای آنان برنامه‌های متنوعی داریم.

رمضانی همچنین ادامه داد: بحث کاشت و نگهداری درخت باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود در این راستا لازم است تمام معاونت‌ها و بخش‌ها بسیج شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی بیان کرد: لازم است در اجرای این پویش خانوا‌ها، معلمان و دانش‌آموزان با ما همراهی داشته باشند.

کاشت ۵۰ میلیون نهال در سال ۱۴۰۰

گفتنی است؛ رضا برزگر، مدیرکل دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این جلسه با اشاره به نحوه همکاری‌های مشترک برای اجرای پویش مورد نظر گفت: در کمیته فرهنگی شورای امنیت ملی بحث پویش درختکاری دنبال و قرار شد دراین باره بحث عملیاتی برای کاشت ۵۰۰ میلیون نهال برای چند سال صورت گیرد.

وی افزود: هدفگذاری ما کاشت ۵۰ میلیون نهال در سال ۱۴۰۰ است چراکه کاشت درخت و نهال ایجاد شادابی و نشاط می‌کند و این کار می‌تواند تمرین یک کار مشترک در سطح جامعه باشد.

وی بیان کرد: یکی از دستگاه‌های اثرگذار در این باره آموزش و پرورش است دستگاه‌های مختلفی نیز در این باره کمک خواهند کرد تا نحوه همکاری‌های مشترک مشخص شود.

بهره گیری از بام مدارس برای فرهنگ سازی کاشت درخت

فرهاد قاسم پور معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر فرهنگ سازی این موضوع گفت: امسال نیز چهلمین جشنواره فردا، ۸۰ رشته و گرایش را دربرمی‌گیرد آمادگی داریم یکی از بخش‌های جانبی این جشنواره را موضوع ایران سرسبز با محوریت کاشت نهال و فرهنگ سازی مدنظر بگیریم.

وی بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان فرهنگ و هنر تاکید و اظهار کرد: می‌توان در ایام هفته درختکاری از این دوستان دعوت کنیم تا برای فرهنگ سازی این موضوع از افراد اثرگذار بهره ببریم.

قاسم پور همچنین افزود: بهره گیری از بخشی از بام مدارس برای استفاده از بام سبز نیز می‌تواند در این فرهنگ سازی کمک کننده باشد.

به گزارش پانا، در این جلسه هریک از حاضران به بیان نقطه نظرات و برنامه‌های خود در راستای موضوع درختکاری و برگزاری پویش ملی ایران سرسبز پرداختند.

کاشت ۱۵۰ میلیون نهال در سطح کشور

بیانی از سازمان جنگل‌ها نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه طرح ما یک طرح ۱۴ ساله است و تاکنون ۱۵۰ میلیون نهال در سطح کشور کاشته ایم اظهار کرد: در نواحی رویشی کشور سالانه حدود ۴۵ هزار جنگل کاری انجام می‌دهیم باید بتوانیم یک همکاری موثر بین خود و ۳۰۴ اردوگاه آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: لازم است یک کانال دانش‌آموزی در این باره راه اندازی تا مخاطبان طرح مشخص شود. یکی از ظرفیت‌های مهم ظرفیت دانش‌آموزی و تشکل‌ها هستند که می‌توان با کمک آنان این پویش را اجرا کنیم.

ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای توسعه درختکاری

به گزارش پانا، پورمقدم از این سازمان نیز با بیان ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای توسعه درختکاری اظهار کرد: این سازمان برنامه‌های مختلفی برای بحث درختکاری دارد طرحی در سازمان تعریف و وظایف هریک از بخش‌ها مشخص شده است.

پورمقدم بیان کرد: تامین نهال‌ها مستلزم داشتن یک الگو و برنامه مدونی است لذا باید ظرفیت‌ها شناسایی و به سازمان جنگل‌ها معرفی شود تا تعداد نهال مورد نیاز آموزش و پرورش مشخص شود.

وی همچنین اظهار کرد: لازم است یک برنامه عملیاتی برای دادن نهال و کاشت آن داشته باشیم در بحث فرهنگ سازی آموزش و پرورش می‌تواند بسیار موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار