رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران:

واردات خودرو نیاز اصلی بازار است

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید واردات خودرو نیاز اصلی بازار است و قطعا با واردات خودرو تعادل سازی در قیمت ها صورت خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
واردات خودرو نیاز اصلی بازار است

به گزارش اتاق اصناف ایران، سعید موتمنی افزود: نیاز امروز جامعه خودرویی کشور به واردات است و از سال ۹۷ که واردات خودرو ممنوع شد شاهد بالا رفتن قیمت بی رویه خودرو هستیم و اگر واردات صورت بگیرد قیمت خودروهای وارداتی که بیش از ۸ برابر شده کاهش خواهد یافت و این مساله بر کاهش قیمت خودروهای داخلی نیز تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: واردات خودرو یکی از راهکارهای موثری است که می‌تواند باعث رشد کیفی و رقابتی کردن بازار داخلی شود و نوسانات موجود در بازار نیز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

موتمنی اظهار کرد: ‌واردات خودرو باید به صورت برنامه‌ریزی شده صورت بگیرد و یکی از مزیت های واردات خودرو سوق دادن خودروسازان به سمت کیفی‌سازی بیشتر تولیدات داخلی است به هر حال زمانی که خودروساز بداند، برندهای خارجی در بازار داخل وجود دارند، تلاش می‌کنند تا سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهند و بازار رقابتی ایجاد می شود که باعث متوزان شدن قیمت ها می گردد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: حق مصرف کننده داخلی است که از خودروی با کیفیت استفاده کنند و درچند سال اخیر به دلیل افزایش بی رویه قیمت خودرو توان مصرف کننده برای خرید اتومبیل دلخواه کاهش یافته است و امیدوار هستیم این طرح هرچه زودتر اجرایی شود تا تعادل در قیمت بازار خودرو صورت بگیرد.

موتمنی افزود: در حال حاضر در بازار خودرو انحصار وجود دارد که با واردات خودرو این مساله مرتفع می شود و قطعا واردات خودرو زمینه توانمندی تولیدکننده داخلی را فراهم می سازد و باعث کاهش قیمت ها خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار