گزارش پانا از آغاز سال تحصیلی جدید در منطقه ۱۲

بازگشایی حضوری مدارس نقش مهمی در روحیه دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا)- اولین روز مدرسه یک روز به یاد ماندنی برای دانش‌آموزان است .دبیرستان دکتر سعیدی با توجه به شرایط کرونا در این روز؛ مراسمی متفاوت از سال‌های قبل داشت.

کد مطلب: ۱۲۱۷۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی حضوری مدارس نقش مهمی در روحیه دانش‌آموزان دارد

حدودا نزدیک دو سالی می شود که کل جهان درگیر ویروسی شده که در مهم ترین کارها نیز وقفه انداخته است. یکی از اولین و مهم ترین اینها که دغدغه اغلب مردم هم بود، مجازی شدن مدارس و بسته شدن درب آنها بود. حالا، سوم مهر ماه 1400 فرا رسیده و مدارس دوباره باز شدند، البته نه با بازشدن درب ها و پرشدن کلاس ها، بلکه از طریق فضای مجازی. با این حال جشن آغاز مدارس فقط یک روز درسال است و می بایست به اهمیت و فواید آن در روحیه دانش آموزان بسیار پرداخته شود.

روز آغاز مدرسه یک روز به یادماندنی برای دانش آموزان است که با توجه به شرایط کرونا مراسمی متفاوت از سال های قبل کرونا در مدارس اجرا می شود. یکی از اینگونه مدارس، دبیرستان دوره اول دکتر سعیدی منطقه12تهران است. دانش آموزان این مدرسه در روز بازگشایی مدارس، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، این روز را به همه دانش آموزان تبریک گفتند و در مقابل صف های خالی و سکوت مدرسه با حضور کادر مدرسه مراسم آغاز سال تحصیلی را که مقارن با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی است، اجرا کردند. و یاد شهدای عاشورا و دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان سلامت را در این مراسم بزرگ داشتند واز خداوند متعال خواستند تا هرچه زودتر این بیماری منحوس ریشه کن شود و مدارس به صورت حضوری بازگشایی شود.

لیلا محبی نیا؛ مدیر دبیرستان نیز در این مراسم با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و همچنین گرامی داشت یاد امام راحل و شهدا و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، عنوان کرد: «اولین روز مهر، روز مهرورزی است. روز آشنایی دانش آموزان با کتاب و معلم و درس. روز اول مهر، روز دوستی های پاک و سالم بر همه شما مبارک باد. از خداوند متعال طلب یاری می نماییم که آنی ما را به خود وانگذارد و اکنون که آغاز سال تحصیلی جدید است، از خداوند می خواهیم که ما را در این مسیر خطیر و این راه دراز یاری نماید تا در مسیر راه اقدس الهی گام برداریم و مروج علم و آیین ذات اقدس الهی باشیم.»

همچنین پریا عابدی؛ یکی از دانش آموزان فعال که در اجرای این برنامه مشارکت داشت در رابطه با هدف اجرای این مراسم گفت: «هر سال با رسیدن به پایان فصل تابستان و آغاز فصل پاییز، دانش آموزان به مدرسه می روند و مدارس به روی آنها باز می شود، اما نزدیک دو سال است که به دلیل شرایط کرونایی مدارس باز نمی شوند. به همین دلیل، من و دوستانم تصمیم گرفتیم برای اینکه دانش آموزان مانند سال های قبل شور و شوق بازگشایی مدارس را داشته باشند و امید خود را در شرایط کرونایی از دست ندهند، این برنامه را اجرا کنیم.»

گفتنی است با توجه به سرعت بخشیدن در امر واکسیناسیون و همچنین واکسیناسیون دانش آموزان و تلاش های زیادی که در این امر مهم در حال انجام شدن است، امید است در ماه های آینده مدارس به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها بازگشایی شوند.

* خبرنگار دانش آموز پانا؛ حسنا شاکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار