اتحادیه اروپا اعلام کرد

توافق اعضای برجام درباره از سرگیری سریع مذاکرات

تهران (پانا) - معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، گفت که اعضای این توافق و آمریکا درباره ضرورت ازسرگیری سریع مذاکرات وین، از نقطه‌ای که در دور ششم به پایان رسید، اتفاق نظر دارند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
توافق اعضای برجام درباره از سرگیری سریع مذاکرات

انریکه مورا که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده روز پنجشنبه با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که پس از پایان این نشست، «بازگشت به اجرای کامل برجام همچنان یک اولویت بشمار می رود.»

وی افزود: دولت جدید ایران تمایل خود را برای بازگشت به مذاکرات وین اعلام کرده است. تماس با سایر مشارکت کنندگان برجام و آمریکا هم نشان می‌دهد که آن ها درباره ازسرگیری سریع گفت‌وگوها از نقطه‌ای که در دوره ششم به پایان رسید اتفاق نظر دارند.

ششمین دور مذاکرات درباره احیای برجام سی‌ام خرداد گذشته در وین به پایان رسید. اتحادیه اروپا اصرار دارد که گفت‌وگو هرچه سریع‌تر از سرگرفته شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در مورد زمان آغاز مجدد مذاکرات وین توضیح داد که جمهوری اسلامی هیچ وقت گفت‌وگوها را ترک نکرده است. یک فرایند انتقال قدرت به شکل دموکراتیک رخ داده که در جریان آن، تغییراتی در تیم‌های اجرایی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: رییس‌جمهوری به صراحت اشاره کرده‌اند در مورد رفع تحریم‌ها تردید ندارند و این کار در چارچوب منافع عالیه مردم و در چهارچوب دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

دیروز «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل باردیگر تمایل اروپا را برای ازسرگیری مذاکرات وین تکرار کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز با تاکید بر این امر که دولت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا بدنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته شده است، ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: ملاک ما عمل طرف های مقابل است و نه اظهار نظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می پذیرید و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار