از مهارت‌های سربازان در رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح استفاده می‌شود

تهران (پانا) - معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌‌گوید از مهارت‌های سربازان در رفع نیازمند ی‌های نیروهای مسلح استفاده می‌شوداما یک قرارگاه مهارت‌آموزی هم در سطح نیروهای مسلح راه‌اندازی شده که سربازانی که مهارت کمی دارند یا اصلا ندارند، در این قرارگاه آموزش داده می‌شوند تا این آموزش‌ها برای بعد از دوره خدمت به کارشان بیاید.

کد مطلب: ۱۲۱۷۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
از مهارت‌های سربازان در رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح استفاده می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیرسرتیپ سعید شعبانیان در مراسم بزرگداشت روز سرباز که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، افزود: انگیزه‌های اعتقادی و دستورات سلسله مراتب ستادکل نیروهای مسلح در بازگشت به سنگر بسیار چشمگیر بوده به گونه ای که می‌توان گفت که در یک سال اخیر تعداد افرادی که از دوره سربازی امتناع می‌کردند برای حضور در این دوره در سطح نیروهای مسلح بیشتر شده است.

وی با تاکید به اهمیت نقش سربازان برای آینده کشور گفت: در میان سربازان برای آینده نظام کادرسازی انجام می‌دهیم.

شعبانیان گفت: در تقویم هفته دفاع مقدس، به پاس حماسه‌آفرینی‌های سربازان در دوران دفاع مقدس دومین روز به نام روز سرباز نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار گسترده‌ای برای سربازان در ستادکل نیروهای مسلح و وزارت دفاع در دست اجراست، افزود: از میان سربازان برای آینده نظام کادرسازی انجام می‌دهیم.

سرتیپ شعبانیان تصریح کرد: خبر خوشی که برای سربازان اعلام شد، بحث افزایش حقوق آن ها است و همچنین سربازان متأهل و افرادی که در مناطق سخت و دشوار خدمت می‌کنند، مزایایی بیشتر از سربازانی که در مناطق راحت و شهرها خدمت می‌کنند، خواهند داشت.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تصریح اینکه اقدامات گسترده‌ای در این رابطه در دست اجرا داریم که به محض اجرایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: همچنین در سطح نیروهای مسلح طرح «بازگشت به سنگر» را اجرا کردیم که تأثیر خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه سربازی گذشتی بی پایان و هنری بزرگ است که توانی چون کوه و دلی چون دریا می‌خواهد، به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس در ارتش نیروی جمهوری اسلامی بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که ۴۶ هزار شهید آن نیروی زمینی است و دو سوم آن‌ها هم نیروهای وظیفه بودند.

سرتیپ شعبانیان با تصریح اینکه بسیاری از افسران وظیفه ما در زمان جنگ حتی تا سمت‌های فرماندهی دسته هم فعالیت می‌کردند، گفت: سربازان نقش بسیار مهمی در کل نیروهای مسلح دارند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین به مسئله کاهش جمعیت اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش موالید و نیاز نیروهای مسلح، یکسری طرح‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون میزان خدمت برای همه افراد یکسان نیست، سربازانی که در مناطق سخت خدمت می‌کنند یا شرایط ویژه‌ای دارند، کاهش پیدا کرده است ولی با توجه به پایین آمدن میزان موالید در کشور، طرحی ویژه برای بحث سربازی در ستادکل نیروهای مسلح در دست بررسی است.

سرتیپ شعبانیان در پاسخ به اینکه از مهارت‌های سربازان چقدر استفاده می ‌شود، گفت: قطعاً از مهارت‌های آن‌ها در رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح استفاده می‌شود اما یک قرارگاه مهارت‌آموزی هم در سطح نیروهای مسلح راه‌اندازی کردیم که سربازانی که مهارت کمی دارند یا اصلا ندارند، در این قرارگاه آموزش داده می‌شوند تا این آموزش‌ها برای بعد از دوره خدمت به کارشان بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار