قالیباف: نیروهای باسواد و پرتلاش نیازمند حمایت هستند

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید مسئولان باید بپذیرند که کم کاری کرده‌اند زیرا امکانات مادی و ظرفیت‌های اقتصادی در کشور بسیار بالاست؛ امروز با حضور در جمع نخبگان دیده شد که نیروهای باسواد و پرتلاش و با انگیزه زیادی وجود دارد که نیازمند توجه و حمایت هستند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: نیروهای باسواد و پرتلاش نیازمند حمایت هستند

محمدباقر قالیباف امروز در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید صومعه سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم گیلان که در گلزار شهدای بخش ضیابر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: شما مردم ولایی و عزیز با وجود این شرایط سخت با حضور در این محفل نشان دادید، دنباله رو فرهنگ شهدا و امام شهدا هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دفاع مقدس و جنگ در زمانی شروع شد صدام و رژیم بعث به نمایندگی از ابرقدرت‌های زمان به کشور ما حمله کرد که ما هنوز در سال اول انقلاب بودیم، در آن زمان همه جوانان و مردم ما یکپارچه به دنبال آبادانی و پیشرفت کشور بودند اما وقتی جنگ شروع شد همه مردم و نیروهای مسلح به میدان دفاع مقدس رفتند و یکپارچه در آنجا حضور یافتند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس دو نقطه مهم و اثرگذار در موفقیت‌ها و پیروزی‌ها وجود داشت، یکی این بود وقتی جنگ اتفاق افتاد مردم در دفاع مقدس حضور یافتند و وجود شهدای گرانقدر حاکی از حضور مردم در دفاع مقدس است، مردم ما در کنار شجاعتی که داشتند از آموزش دیدگان چهار - پنج ساله خبره‌تر بودند.

قالیباف با بیان این‌که «حضور مردم مهمترین اتفاق در دوران دفاع مقدس بود»، گفت: نکته دیگر دفاع مقدس این بود که حرکت‌های انجام گرفته همه مبتنی بر سنت‌های الهی بود و مردم ما در اوج عقلانیت و برنامه ریزی جنگ را مدیریت و اداره کردند. یادمان است در دوران دفاع مقدس، در خاکریزها گونی یا حتی سیم خاردار نداشتیم چه برسد به اسلحه و مهمات! با اینکه بهانه‌ها برای عدم حضور در جبهه بسیار بود اما مردم ور رزمندگان ما با تمام توان ایستادند.

تجهیزات و تولیدات نظامی ما امروز بدون شک جزو ۱۰ کشور اول دنیاست

قالیباف بیان کرد: با اینکه در دوران دوفاع مقدی با حداقل‌ها ایستادیم اما آنچه امروز جوانان ما از تجیهیزات نظامی می‌بینند، به پشتوانه توان و تفکر نیروهای این مرز و بوم است و تجهیزات و تولیدات نظامی ما امروز بدون شک جزو ۱۰ کشور اول دنیاست که این همه به حضور مردم در صحنه و برگرفته از سنت‌های الهی است.

وی با بیان این‌که «تجهیزات نظامی روز دنیا، امروزه همه در کشور و به دست نیروهای جوان و نخبه ما در حال ساخت و تولید است»، گفت: به برکت دفاع مقدس توانستیم در بعد سیاسی و جهانی ابهت دو ابر قدرت آن زمان را شکست دهیم و نگذاریم یک وجب از خاک‌مان را اشغال کنند؛ همچنین اگر امروز شاهد فرهنگ بسیج و گذشت و جهاد و شهادت هستیم به برکت دفاع مقدس است.

قالیباف با بیان این‌که «به برکت دفاع مقدس ریشه‌های انقلاب عمیق و پربار و در دانشگاه جنگ و جبهه مدیر و نخبه تربیت شد»، تصریح کرد: ما به باور اینکه جنگ ما جنگ حق و باطل است، ایستادیم. امروز اثر انقلاب و عزت مسلمین و احیای مجدد اسلام را در مقابل دشمنان می‌بینیم و این ظرفیتی از دوران جنگ و دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: جنگ پایان یافت ولی دفاع و مجاهدت همچنان ادامه دارد. در این بخش کارنامه قابل دفاع و اثرگذاری داریم و نظام جمهوری اسلامی با این عظمت در مقابل ظلم و جور ایستاده؛ دو اصل مردمداری و در صحنه بودن مردم از دوران دفاع مقدس گرفتیم که اگر همان مسیر را ادامه می‌دادیم اکنون در مدیریت کشور موفق‌تر بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید همواره مردم را در عرصه مدیریتی کشور با همان باور تکیه بر سنت‌های الهی حفظ می‌کردیم، زیرا سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند نه تحویل بلکه همیشه ثابت هستند.

وی با اشاره به این‌که «همیشه حزب الله پیروز است»، گفت: باید مبنا معیارهای الهی باشند، با اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات و تجهیزات نداشتیم اما دست از مقاومت و جنگ برنداشتیم. آیا امروز در اداره امورات‌مان به همین باور داریم؟ آیا امروز اقتصاد ما در اختیار مردم است یا ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی و خصولتی است؟ آیا امروز نظام اداری و اجرایی ما در خدمت مردم است؟ یا مردم همیشه در پشت درهای مجموعه اداری ما، باید بدوند! تولیدکننده و کارآفرین ما که در حوزه صنعت می‌خواهد حرکت کند چقدر باید رنج و زحمت بکشد و بی نتیجه بماند، بر این‌ها ضعف مدیریت را هم اضافه کنید؛ لذا در این بخش کارنامه ما قابل قبول نیست.

قالیباف با بیان این‌که «باید به عنوان رئیس قوه مقننه بپذیرم بخشی از مشکلات موجود برعهده ماست»، افزود: ما مسئولین باید بپذیریم که کم کاری کردیم زیرا امکانات مادی و ظرفیت‌های اقتصادی در کشور بسیار بالاست؛ امروز با حضور در جمع نخبگان دیدم که نیروهای باسواد و پرتلاش و با انگیزه داریم که نیازمند توجه و حمایت هستند.

می‌توانیم در یک برنامه پنج ساله ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک کشور برای توسعه نیازمند منابع انسانی و مادی است که هر دو را داریم اما آن باوری که با آن به جنگ رفتیم در مدیران ما متزلزل است و اگر بایستیم و باورمندانه و دردمندانه تلاش کنیم قادر هستیم در یک برنامه پنج ساله ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم که جوانان باید در میدان باشند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه اشتغال ادامه داد: تصمیماتی در حوزه اشتغال که مهترین مشکل مردم است، در مجلس گرفته شده؛ خیلی از اشتغال‌ها نیازی به مجوز ندارند و فقط کافی است در سامانه ثبت کنند و بخشی از شغل‌ها هم که نیاز به مجوز دارند مربوط به بخش دولتی است که بخش دولتی باید دنبال مردم باشد نه مردم در ادارات بدوند. ما امروز نماینده مردم هستیم که کار ما باید براسا خواسته و مطالبات مردم باشد.

قالیباف بیان کرد: هم خودم و همکارانم در مجلس خود را نماینده مردم ایران میدانیم که باید بایستیم مشکل مردم را حل کنیم، وظیفه ما تصویب و نظارت بر اجرای قوانین است. با فرصتی که پیش آمده دولت و مجلس هم جهت هستند که خود فرصت بزرگی است زیرا در عین استقلال قوا از یکدیگر هر سه قوه در راستای حل مشکلات مردم گام برمی‌داریم که مردم باید شاهد این تحولات باشند. نمونه آن را این روزها در حوزه سلامت و واکسیناسیون شاهد هستیم که باید نتیجه آن را در حوزه اقتصاد و اشتغال هم شاهد باشیم.

وی ادامه داد: نخبگان امروز در باب مربوط به شفافیت صحبت کردند، طرح شفافیت در مجلس بررسی شد که رای نیاورد اما مجددا در سامانه مجلس بارگذاری شده و تا سه هفته آتی به صحن می‌آید و مطئمن هستم که رای خواهد آورد زیرا در تصمیم گیری‌ها اثرگذار است. همچنین طرح رتبه بندی معلمان هم در دستورکار مجلس قرار گرفته و به صحن آمده و تا یک ماه آینده تصویب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما با همان فرهنگی که دفاع همچنان باقی است، متعهد به آرمان‌های انقلاب هستیم؛ تعهد داریم که برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کنیم و به شما مردم متعهد هستیم زیرا شما را صاحب انقلاب می‌دانیم و از شما می‌خواهیم برای تحول در اقتصاد و تولید اشتغال در میدان باشید. ما ظرفیت را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا کشور براساس شایسته پروری و شایسته گزینی اداره شود نه براساس حزب بندی و گروهبندی و هر که لایق‌تر است باید مدیریت کشور را اداره کند و کار را به پیش برد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما هر تصمیمی که می‌گیریم بدانیم اولویت اول مستضعفین و محرومین هستند و توجه داشته باشیم که عدالت را در توزیع امکانات رعایت کنیم؛ امیدوارم با دعای خیر شما مردم و تلاش همه مسئولین فرصت‌هایی که برای جوانان فراهم می‌شود شاهد تحول جدی در عرصه اقتصادی و اشتغال باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار