صنایع 10 هزار مگاوات نیروگاه احداث می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه احداث نیروگاه توسط صنایع، افزایش نیازهای برقی آنان را پاسخگو خواهد بود، گفت مقرر شده صنایع برای احداث بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صنایع 10 هزار مگاوات نیروگاه احداث می‌کنند

به گزارش ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: احداث این میزان نیروگاه، به حدود سه سال زمان نیاز دارد و طبق توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، صنایع متقاضی می‌توانند از هم اینک برای احداث این نیروگاه ها ورود کنند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه ها کمک خواهد کرد صنایع در صورت نیاز به افزایش تولید بتوانند این نیازها را برآورده کرده و امور خود را انجام دهند.

رجبی مشهدی گفت: به این ترتیب صنایع علاوه بر برطرف کردن نیازهای روز افزون خود، می توانند مازاد نیاز را هم در اختیار شبکه سراسری قرار دهند.

پیشتر معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی گفته بود صنایع کشور می‌توانند با تملک واحدهای گاز نیروگاه‌های موجود و تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی خود،‌ در افزایش کارایی تولید برق و همچنین توسعه ظرفیت تولید صنعت برق کشور مشارکت کنند.

همچنین معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو هم تاکید کرده بود وزارت نیرو مصمم به حمایت از صنایع به‌ویژه فولادسازی‌ها برای ساخت نیروگاه است.

«محسن بختیار» چندی پیش در سمینار آنلاین «چالش تامین برق در زنجیره فولاد» افزود: با توجه به خسارت‌های وارد شده به صنعت فولاد، تصمیم بر این شد که ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات برای تولید برق با کمک ظرفیت فولادسازان داشته باشیم و در نخستین فرصت تفاهم‌نامه آن به امضا برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار