کاظمی تشریح کرد؛

جزئیات بازگشایی مدارس از سوم مهرماه

از دهه آخر مهر و اوایل آبان می‌توانیم وارد فضای بازگشایی حضوری شویم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش شامگاه امشب 31 شهریورماه در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما به بیان جزئیات بازگشایی مدارس پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بازگشایی مدارس از سوم مهرماه

علیرضا کاظمی در این برنامه با بیان اینکه مجاهدت‌های معلمان و جلوه‌های نابی از ایثارهای آنان اهمیت بالایی دارد اظهار کرد: باید هفته دفاع مقدس را گرامی داشت زیرا تمام داشته‌های ما مدیون شهداست همچنین آغاز سال تحصیلی است و باید از معلمان مجاهد که جان خود را از دست دادند یاد کرد.

وی افزود: کرونا خسارات زیادی به مجموعه کشور وارد کرد بخش‌های مختلف آسیب دیدند اما آسیبی که به تعلیم و تربیت وارد کرد غیرقابل جبران است.

کاظمی گفت: آسیب‌های فردی و مهارت‌های ارتباطی که به دانش‌آموزان وارد شده است اهمیت دارد؛ امروزه دانش‌آموزان از درک مهربانی محروم هستند. خسارات کرونا زیاد و عمیق است که در آینده یک گسست در تربیت نسل ما ایجاد می‌کند.

اکنون ۱۱۰ کشور جهان آموزش حضوری دارند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: آخرین مکان در جهان که بسته شد مدرسه بود و اکنون ۱۱۰ کشور جهان آموزش حضوری دارند اما ما در آموزش و پرورش بهترین واکنش را به کرونا نشان دادیم.

وی اضافه کرد: اولین واکنش از سوی معلمان و دومین واکنش از سوی صدا و سیما بود که در شرایط بحران به کمک آموزش و پرورش آمد.

کاظمی عنوان کرد: شاد با کمک دستگاه‌ها به ویژه همراه اول در دوران کرونا راه اندازی شد طبیعی است هریک از این موضوعات نواقصی داشته باشند اما ۱۹ هزار برنامه از سوی صدا و سیما پخش شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ۳ شعار برای سال تحصیلی داریم؛ تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت به عنوان راهبرد کلان ماست. سلامتی دانش‌آموزان خط قرمز ماست.

وی افزود: واکسن معلمان تمام شده، واکسن اولیا و مربیان و رانندگان سرویس درحال انجام شدن است. واکسن دانش‌آموزان نیز درحال انجام است.

واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال توصیه نشده است

کاظمی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال توصیه نشده است ادامه داد: در الگوی طراحی شده برای استمرار آموزش ۳ مسیر داریم؛ مدرسه تلویزیونی ایران در روز شنبه برگزار می‌شود، الگوی دوم شاد است و شنبه مدارس با شاد بازگشایی می‌شود، سیاست ما نیز بازگشایی آرام و تدریجی با اطمینان از سلامت دانش‌آموزان است.

وی گفت: بازگشایی مدارس روستایی و عشایری در گام اول است. ۴۵ هزار مدرسه زیر ۷۵ نفر دانش‌آموز دارند که می‌توانند مروتکل‌ها را رعایت کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: گام دوم مدارس با متوسط جمعیت است که گروه بندی خواهند شد؛ بخشی مجازی و بخشی حضوری.

کاظمی با اشاره به اینکه از دهه آخر مهر و اوایل آبان می‌توانیم وارد فضای بازگشایی حضوری شویم گفت: این اختیار به شورای مدرسه و منطقه سپرده و پروتکل‌ها به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

وی گفت: این اطمینان را می‌دهیم با مشارکت اولیا و مربیان و همت مدیران مدارس آرام آرام شادی و نشاط به مدارس و جامعه برگردد.

اجرای رتبه بندی در آستانه سال تحصیلی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد: اجرای رتبه بندی معلمان در آستانه سال تحصیلی جدید یک خبر خوش است آمادگی داریم در چارچوب اعتبار پیش بینی شده این طرح را اجرایی کنیم.

کاظمی درباره توزیع تبلت به دانش‌آموزان نیز بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ما این موضوع است که طرح هدایت را طراحی کردیم و ۳۰۰ هزار تبلت آماده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار