افزایش بهره‌وری سازمانی و تحقق کار تیمی در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، گفت توسعه شبکه‌های مجازی مبتنی بر دورکاری در دوره مواجهه اعضای سازمان‌ها با ویروس کرونا، به مقوله کار تیمی به عنوان متغیر مهم و اثرگذار در بهره‌وری سازمانی کمک شایانی کرده است.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بهره‌وری سازمانی و تحقق کار تیمی در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست رابطان فعال در سامانه ساعا با حضور معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی و مسؤول این سامانه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل سالن اجتماعات شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست رضا کچوئیان، با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی کشور، ضمن تاکید بر نقش موثر همه کارکنان دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه، تلاش، همکاری و همراهی کارشناسان و رابطان سامانه ساعا در صف و ستاد را قابل قدردانی خواند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، سامانه ساعا را مهم ترین ابزار ارتباطی دانشگاه فرهنگیان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و با تاکید بر الزام در ثبت به موقع آمار و اطلاعات مربوط به دانشگاه در سامانه از سوی مدیریت‌های سازمان مرکزی و همچنین پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور، اظهار داشت: هر گونه تعامل با وزارت علوم مبتنی بر محتویات درج شده در سامانه مذکور است. بنابراین تسریع در ثبت به هنگام اطلاعات کامل در سامانه، بهبود و پیشرفت امور دانشگاه را به همراه دارد.

استاد دانشگاه، خطاب به حاضران در نشست با متفاوت خواندن نگاه خود به سامانه ساعا تصریح کرد: همه دغدغه شما ورود به هنگام در سامانه و ثبت درست و کامل اطلاعات مربوط به پرسنل، فضاهای کالبدی، تجهیزات و دانشجو معلمان است، در حالی که از نظر مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان، رفع هر گونه نیاز دانشگاه صرفا مبتنی بر تعامل با وزارت علوم از طریق سامانه ذکر شده است.

وی، ترمیم هرم اعضای هیات علمی، توسعه متوازن رشته های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و در آینده پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی، توسعه ضروری پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان را صرفا از طریق دسترسی به اطلاعات موجود در سامانه ساعا اعلام کرد.

این مقام مسؤول، سامانه ساعا را درگاهی الکترونیکی به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش کارآیی و بهره وری سازمانی عنوان و با تاکید بر اهتمام در ثبت به موقع داده‌ها در سامانه به منظور اقدام وزارت علوم برای برآورد تسهیلات مورد نیاز دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: با همکاری بیش از پیش مدیران و مسؤولان دانشگاه در سطح ستاد و صف شاهد ارتقای سامانه به منظور دستیابی سریع به اهداف دانشگاه باشیم.

کچوئیان، وفاداری، تعهد، تعلق سازمانی و رفتار شهروندی را از جمله متغیرهای مهم رفتار سازمانی برشمرد و تصریح کرد: سرعت عمل و اقدام به موقع مدیران و کارکنان، صلاحیت بخشی و افزایش بهره وری در سازمان را به دنبال دارد.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با طبقه بندی متغیرهای ذکر شده در دو بخش متغیرهای مستقل فردی، مشتمل بر انگیزش، ارزش، نگرش، ادراک و احساس و همچنین متغیرهای مستقل جمعی، مشتمل بر کار تیمی، قدرت، سیاست، ارتباطات و پویایی های گروهی، خاطر نشان کرد: توجه به مدیریت منابع انسانی، به ‌ویژه توانمندسازی کارکنان و اعضا در سازمان‌ ها و از طرف دیگر فرهنگ گروهی و تیمی کار کردن از جمله معیارهای مهم و ضروری برای پیشرفت و موفقیت سازمان ها به شمار می رود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان کار تیمی در سازمان‌ را برخوردار از اهمیت دانست و گفت: فعالیت تیمی برای موفقیت سازمان‌ یک عامل ضروری و تمام کننده است. در شرایط کنونی کشور نیز، ایجاد شبکه های مجازی مبتنی بر دورکاری در دوره مواجهه اعضای سازمان ها با ویروس کرونا، کمک شایانی به مقوله کار تیمی به عنوان متغیر مهم و اثرگذار در بهره وری سازمانی کرده است.

گفتنی است: در پایان نشست از زحمات و خدمات رابطان سامانه ساعا در حوزه ستاد دانشگاه فرهنگیان، قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار