معاون وزیر:

شرایط برای بازگشایی مدارس مشخص شده و این امر نیازمند نظارت جدی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که خانواده‌ها شرکای اصلی جریان تعلیم و تربیت هستند بر حضور مؤثر خانواده‌ها در جریان یادگیری دانش‌آموزان، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
شرایط برای بازگشایی مدارس مشخص شده و این امر نیازمند نظارت جدی است

رضوان حکیم زاده در گفت وگوی زنده با «شبکه آموزش» و در برنامه «به وقت ایران» با اشاره به این که خانواده ها شرکای اصلی جریان «تعلیم و تربیت» هستند؛ بر حضور مؤثر خانواده ها در جریان یادگیری دانش آموزان تأکید و اظهار کرد: برای این که نظام تعلیم و تربیت اثر بخشی بهتری داشته باشد، لازم است؛ خانواده ها نقش مهمی را بر عهده داشته باشند.

حکیم زاده گفت: در سال گذشته خانواده ها به صورت جدی پای کار آمدند و پا به پای معلمان عزیز تلاش کردند و انتظار ما این است که همچنان حضور مؤثر خود را حفظ کرده و به مدرسه اعتماد و اطمینان داشته و در امر نظارت با مدرسه همکاری کنند.

وی افزود: با توجه به دستور العملی که ابلاغ شد؛ شرایط برای بازگشایی مدارس مشخص شده است و این امر نیازمند نظارت جدی است و حضور خانواده ها در کنار کادر مدرسه و معلمان و همراهی و پشتیبانی آن ها، می تواند شرایط بهتری را برای دانش آموزان ایجاد نماید چراکه ما همه یک هدف داریم و آن برقراری آموزش بدون هیچ آسیبی به دانش آموزان است.

معاون وزیر ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان هم برنامه هایی برای نظارت بر شرایط مدرسه از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی دارد و مشارکت و هم فکری خانواده ها با مدرسه می تواند در این شرایط سخت، اطمینان دانش آموزان را فراهم آورده است که با آرامش خاطر بیشتری سال تحصیلی را آغاز کنند.

حکیم زاده با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مدارس گفت: در خصوص نحوه بازگشایی، تفویض اختیار به مدارس صورت گرفته است و برای اولین بار به شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان، «نقش محوری» داده شده که بتوانند تصمیماتی را اتخاذ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار