باقرزاده در جمع خبرنگاران:

واکسن‌های مناسب برای دانش‌آموزان شناسایی شده است

از اول آبان آموزش ترکیبی در دستور کار است

تهران (پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت واکسن‌های مناسب برای دانش‌آموزان شناسایی شده  است و این واکسن‌ها مراحل تست و تایید را گذرانده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
واکسن‌های مناسب برای دانش‌آموزان شناسایی شده است

علی باقرزاده در حاشیه نشست شبکه شاد در جمع خبرنگاران درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار کرد: مسئولیت واکسیناسیون دانش‌آموزان با وزارت بهداشت است و تصمیم گیری در این مورد و نحوه دریافت واکسن را این وزارتخانه اعلام می‌کند.

وی افزود: تزریق دز دوم واکسن معلمان در حال اتمام است، برنامه ریزی انجام شده در این زمینه به خوبی پیش رفته است. همچنین واکسن‌های مناسب دانش‌آموزان شناسایی شده و مراحل تست و تایید را سپری کردند.

باقرزاده در پاسخ به سوالی درباره اجباری یا اختیاری بودن واکسن دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: هنوز اصل کار شروع نشده است این سوال را وزارت بهداشت باید پاسخ دهد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: در مورد دانش‌آموزان وزیر بهداشت اعلام کرده مطالعاتی انجام شده که واکسن مناسب گروه‌های سنی شناسایی شده و به تدریج واکسیناسیون از سنین بالا آغاز شود و به سنین پایین تر برسد، البته هنوز برنامه مشخصی در این زمینه در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: از اول مهر ماه در مدارس در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت دانش‌آموزی کم است و امکان فاصله گذاری کامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، بازگشایی حضوری است.

باقرزاده اضافه کرد پس از اطمینان از حضور حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها، آموزش حضوری گسترش می‌یابد و از اول آبان ماه آموزش ترکیبی در دستور کار قرار می‌گیرد. اختیار این نوع آموزش هم مانند سال‌های گذشته به شورای مدرسه داده شده است.

وی عنوان کرد: شورای مدرسه متناسب با وضعیت سلامت، سن، جمعیت و شرایط جغرافیایی به صورت نوبت بندی زمان حضور دانش‌آموزان را مهیا می‌کند. هر دانش‌آموز می‌تواند هفته ای یک بار در مدرسه حضور داشته باشد، جنبه آموزش و سلامت روان دانش‌آموز در بازگشایی مدارس اهمیت بسیاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار